Spis treści
Czy ubezpieczenie sprawia, że czujemy się bezpiecznie?
Czy dostęp do assistance sprawia, że Polacy czują się bezpieczniej? Badania pokazują, że usługi te są powszechnie doceniane, a ich znajomość wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Choć assistance najczęściej kojarzy się z pomocą w razie awarii samochodu, coraz więcej osób postrzega je jako realne wsparcie także w nagłych sytuacjach domowych. Co ciekawe, Polacy bardziej obawiają się niewystarczającego odszkodowania za zalanie mieszkania niż skutków poważnej choroby.
Rosnąca świadomość assistance i jego znaczenie
Zrozumienie tego, czym są usługi assistance, pozostaje w Polsce na stabilnym poziomie. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Mondial Assistance, aż 77 proc. Polaków deklaruje świadomość ich istnienia. Choć w porównaniu do ubiegłego roku o 5 punktów procentowych wzrosła liczba osób postrzegających assistance głównie jako wsparcie w przypadku awarii pojazdu (27 proc.), to nadal dominująca grupa – 40 proc. – traktuje je jako usługi pomocowe i ratunkowe o szerokim zakresie.
Poziom zadowolenia z assistance niezmiennie pozostaje wysoki, co przekłada się na lojalność użytkowników. Średnia ocena tych usług wynosi 8,5 w skali 10-punktowej, a 38 proc. badanych przyznało assistance najwyższą możliwą notę. Co więcej, niemal dwie trzecie użytkowników nie doświadczyło żadnych negatywnych sytuacji związanych z korzystaniem z assistance. Klienci najwyżej cenią skuteczność i szybkość działania oraz całodobową dostępność pomocy.
Popularność usług assistance w Polsce
Coraz więcej osób oczekuje od firm ubezpieczeniowych nie tylko wypłaty odszkodowania, ale także dodatkowego wsparcia. 73 proc. badanych wskazuje, że zależy im na pomocy ubezpieczyciela w trudnych sytuacjach, co stanowi wzrost o 7 punktów procentowych w porównaniu do poprzedniego roku. Jednocześnie 7 na 10 respondentów chce mieć wybór między kompleksową likwidacją szkody przez ubezpieczyciela a tradycyjną wypłatą odszkodowania. Co więcej, rośnie gotowość do ponoszenia wyższych kosztów w zamian za lepszy pakiet usług – 56 proc. badanych zgadza się, że warto dopłacić za szerszy zakres ochrony.
– Obecnie usługi assistance stają się nie tylko naturalnym, ale wręcz oczekiwanym elementem ochrony ubezpieczeniowej. Taka tendencja stanowi dla branży ubezpieczeniowej wyraźny sygnał – klienci oczekują kompleksowej ochrony i szybkiego wsparcia w trudnych sytuacjach, dostrzegając realną wartość tych usług, co otwiera przed rynkiem nowe możliwości rozwoju i dostosowywania ofert do zmieniających się potrzeb konsumentów – komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor zarządzający Mondial Assistance.
Hierarchia obaw Polaków
Z badania Mondial Assistance wyłania się zaskakująca hierarchia obaw. Choć mogłoby się wydawać, że priorytetem są kwestie zdrowotne czy ryzyko wypadków, to na pierwszym miejscu znalazł się lęk, że kwota odszkodowania nie wystarczy na pokrycie kosztów remontu – taką obawę wskazało 66 proc. respondentów. Strach przed poważną chorobą bliskiej osoby (59 proc.) oraz wypadkiem komunikacyjnym (54 proc.) są równie istotne, podobnie jak zagrożenia związane z pożarem czy zalaniem mieszkania (49 proc.).
– Ubiegłoroczna powódź sprawiła, że najbardziej obawiamy się konsekwencji szkód związanych z ubezpieczeniem domu czy mieszkania. Wierzę, że ta sytuacja sprawi również, iż Polacy zaczną nie tylko zwracać większą uwagę na zakres ubezpieczenia, ale również zaczną się bardziej ubezpieczać uwzględniając przede wszystkim rzeczywistą wartość nieruchomości oraz zgromadzonego mienia – podsumowuje kierujący Mondial Assistance.
Źródło: Mondial Assistance
To też może cię zainteresować:Jak urządzić modny i funkcjonalny salon? Zobacz projekty od Krzysztofa Mirucia
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź RegioDom codziennie. Obserwuj RegioDom.pl!
