Spis treści
Zakup mieszkania? Czasem można trafić na niezwykłe promocje. Dlaczego?
Żeby sprzedać nieruchomość, deweloper na ogół nie musi się szczególnie starać – w czasach tanich i łatwo dostępnych kredytów hipotecznych klienci kupują praktycznie wszystko. Inaczej jest, kiedy rynek zaczyna hamować, a nabywcy dwa razy obracają każdą złotówkę w dłoni, zanim ją wydadzą. Wtedy zaczyna się pora promocji, okazji i rozmaitych bonusów – wszystko po to, by zachęcić do zakupu mieszkania czy domu. Na ogół promocja przybiera postać niższej ceny lub np. darmowego miejsca parkingowego czy komórki lokatorskiej, jednak zdarzają się też bardziej szalone oferty.
Wśród przykładów, które prezentujemy w galerii, znalazły się m.in. ocierające się o absurd promocje na mieszkania takie jak:
- darmowy pojazd dla nabywcy domu,
- żywe zwierzę w formie „bonusu”,
- możliwość zapłaty nie przelewem czy gotówką, a w formie płodów rolnych,
- promocje w zakresie wyposażenia wnętrz.
Dlaczego deweloperzy i prywatni właściciele nieruchomości decydują się na tak nietypowe działania? Czasem wynika to z desperacji, np. w sytuacji, gdy sytuacja rynkowa jest bardzo zła i potencjalnych nabywców przestały już zachęcać do zakupu typowe promocje. Niekiedy sprzedający chce w ten sposób przyspieszyć sprzedaż dzięki wyróżnieniu się na tle konkurencji. Zdarzają się też jednak przypadki, gdy głównym celem stosowania nietypowych chwytów marketingowych jest zapewnienie sobie lub swojej inwestycji rozgłosu.
Reklama nieruchomości powinna być stworzona tak, by przemówić do konkretnego klienta
Warto zauważyć, że nietypowe promocje dla kupujących mieszkania czy domy to tylko jedna ze strategii, jakie mogą stosować właściciele lub agenci nieruchomości. Chcąc zareklamować swoją inwestycję i zwiększyć sprzedaż, rozmaici sprzedający potrafią wykazywać się wielką kreatywnością. W ostatnich latach pojawiła się na przykład praktyka robienia nieruchomości zabawnych zdjęć, na których pojawia się zabawnie ubrana postać – np. rycerz w pełnej zbroi lub potwór ze znanego horroru. Takie działanie często sprawia, że dana oferta błyskawicznie obiega Internet jako tzw. viral, dzięki czemu dociera ona do większej liczby osób.
Zobacz najdziwniejsze promocje deweloperów i innych sprzedających:
Pomysłowi sprzedający wykorzystują też jednak platformy takie jak TikTok, np. publikując wideo, na którym tańczą do popularnej piosenki we wnętrzu sprzedawanej nieruchomości. Niektórzy właściciele idą z kolei w przeciwnym kierunku – zamiast stawiać na rozbawienie nabywcy, starają się reklamować mieszkania czy domy w sposób, który podkreśla powagę, luksus i ekskluzywność. Zdarzają się np. deweloperzy, którzy do promocji swojej inwestycji zatrudniają znanych aktorów, którzy zostają ambasadorami marki.
Sprawdź, czy masz wszystko, czego potrzebujesz
