Jakich fachowców wzywamy najczęściej do domowych awarii

Zuza Gunia
Najczęściej wzywamy hydraulikówJakich fachowców wzywamy najczęściej do domowych awarii
Najczęściej wzywamy hydraulikówJakich fachowców wzywamy najczęściej do domowych awarii archiwum/fotolia.pl
Najnowsze badania wskazują, że co raz częściej wzywamy fachowców nawet do najprostszych napraw.

Badanie „Rynek usług assistance widziany oczami klientów" zostało zrealizowane w dniach 7 – 26 stycznia 2014 roku, na zlecenie Mondial Assistance przez Nielsen Polska. Wynika z niego, że najczęściej wzywanymi fachowcami są hydraulicy, serwisanci sprzętu AGD i RTV, osoby do naprawy komputerów, szklarze i elektrycy.

Zobacz: Assistance domowy: dobrze sprawdź umowę przed jej podpisaniem 

Co raz więcej osób korzysta z polisy assistance, bardzo często dołączonej do ubezpieczenia domu czy mieszkania. Są to osoby w wieku 30 - 39 lat z wykształceniem wyższym i mieszkające w miastach powyżej 200 tysięcy mieszkańców. Są to najczęściej pracownicy biurowi i osoby na stanowiskach kierowniczych, właściciele firm i wysoko wykwalifikowani specjaliści.

- Badania wskazują, że w ostatnich latach to mężczyźni są bardziej zainteresowani pomocą hydraulika czy elektryka, również oni są głównymi użytkownikami tych usług. Chociaż intuicja podpowiada, że pomoc fachowca w razie domowych awarii może mieć większą wartość dla kobiet, dane pokazują, że to mężczyźni są nią bardziej zainteresowani. Najwyraźniej panowie niekoniecznie chcą być bohaterami we własnym domu, w każdym razie nie dzięki przetykaniu zatkanej rury czy wymianie uszkodzonego gniazdka elektrycznego. To wskazuje na odwrót od tradycji mężczyzny jako domowej „złotej rączki". Ilość codziennych obowiązków powoduje, że stają się bardziej menedżerami niż wykonawcami – mówi Tomasz Brożyna, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Czytaj: Ubezpieczamy dom. Poradnik 

Liczba interwencji w ramach usługi assistance wyniosła 1,12 milionów. Ich ilość nasila się w okresach przedświątecznych. Pomimo szerokiego wyboru świadczeń, zdarzają się kuriozalne przypadki wezwań.

- Zdarzają się telefony z prośbą o wysłanie malarza do odświeżenia pokoju, kogoś do zmontowania kupionej szafy, elektryka do trzeszczącego radia czy osoby do umycia piekarnika. W tego typu sytuacjach assistance nie działa. Jest rodzajem ubezpieczenia, a więc może pomóc w sytuacjach nagłych i niemożliwych do przewidzenia. Takie pomyłki to jednak margines. Jesteśmy też coraz bardziej świadomi, że assistance możemy mieć bezpłatnie przy koncie ROR (jest tak w 6 z 10 największych banków), coraz lepiej rozumiemy, po co je mamy i nie wahamy się go wykorzystywać – mówi Tomasz Brożyna. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pomorskie Targi Mieszkaniowe "Dom Mieszkanie Wnętrze" w Gdyni

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na regiodom.pl RegioDom