Assistance domowy: dobrze sprawdź umowę przed jej podpisaniem

redakcja.regiodom, Aspiro
Telefon na infolinię z prośbą o pomocAby mieć satysfakcję z bezpłatnej i szybkiej pomocy, naprawy czy wsparcia infolinii – warto dokładnie poznać szczegóły naszego ubezpieczenia assistance domowego. Wtedy najlepiej wykorzystamy to, co mamy w naszym pakiecie.
Telefon na infolinię z prośbą o pomocAby mieć satysfakcję z bezpłatnej i szybkiej pomocy, naprawy czy wsparcia infolinii – warto dokładnie poznać szczegóły naszego ubezpieczenia assistance domowego. Wtedy najlepiej wykorzystamy to, co mamy w naszym pakiecie. click
Banki we współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi proponują teraz „assistance dla domu” jako ofertę dodatkową. Dodawana jest ona do konta lub karty płatniczej. Ma ona pomóc zabieganym osobom w nieprzewidzianych zdarzeniach losowych. Czy jednak tak jest?

Niespełna jedna trzecia klientów wie, że usługa assistance dla domu jest dołączona do posiadanego przez nich konta lub karty płatniczej – tak wynika z badania przeprowadzonego w 2013 r. przez ARC Rynek i Opinia dla Europ Assistance.

Przeczytaj również: Czy warto ubezpieczyć się na życie? W czym może pomóc polisa 

Częstotliwość korzystania z tego rodzaju usług jest zastanawiająca niska. Okazuje się, że wśród niewielkiej grupy świadomych posiadaczy "assistance domowego" większość z nich korzysta z niego rzadziej niż raz w roku.Czy to kwestia warunków zawartych w podpisanej umowie?

Warto sprawdzić, czy bank nie przewidział usługi "pomocy w domu" w ramach posiadanych przez nas produktów bankowych. Jeśli zdecydujemy się na assistane domowy, to musimy dokładnie sprawdzić, w jakich sytuacjach przysługuje nam taka pomoc. Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach. W tym przypadku zawarte są one w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU).

Radzimy, na co zwrócić uwagę nabywając assistance domowy, by się nie rozczarować.

Pomoc złotej rączka – kiedy i gdzie jest możliwa

Licząc na opiekę złotej rączki musimy pamiętać, że oferta assistance dotyczy nieruchomości, w której jesteśmy zameldowani, bądź którą podaliśmy jako nasz adres zamieszkania w banku. U teściów, siostry czy zaprzyjaźnionej sąsiadki z usług assistance przypisanych do naszego konta czy karty – nie skorzystamy.

Więcej informacji: Polisy na życie i zdrowie. Ile kosztują i czy warto je wykupić 

Sprawdźmy również, jak często możemy skorzystać z pomocy fachowca. Zazwyczaj przysługuje nam ona dwa razy do roku. W momencie, gdy doszło do uszkodzenia naszego mienia w wyniku zdarzenia losowego, czyli pożaru, uderzenia pioruna, przepięcia, uderzenia pojazdu mechanicznego, gradu, powodzi, mrozu, zalania przez osoby trzecie, kradzieży z włamaniem lub wandalizmu.

Niezależnie od zdarzeń losowych, najczęściej możemy również liczyć na dwukrotną pomoc w roku w przypadku awarii sprzętu RTV, dwukrotną, gdy zawiedzie sprzęt AGD i jednorazową do komputera. Nie możemy zatem wzywać specjalisty bezpłatnie w ramach ubezpieczenia za każdym razem, gdy np. drukarka odmówi nam współpracy.

Darmowa wizyta hydraulika?

Darmowy, ale w granicach kwoty, którą ubezpieczyciel precyzuje w OWU. Zazwyczaj jest to 400–500 zł. Jednak nie zawsze jest to wartość samej usługi. Wliczony w nią jest także m.in. koszt dojazdu fachowca – a ten w Warszawie może wynieść nawet 150 złotych.

Za części zamienne musimy zapłacić sami. Sami również musimy je kupić chyba, że inaczej umówimy się – już we własnym zakresie – ze specjalistą. Ponadto, kwota ujęta w OWU nie zawsze zawiera koszt zużytych do naprawy materiałów dodatkowych np. klejów, smarów czy olejów. Darmowa wizyta hydraulika może zatem w praktyce oznaczać jedynie darmową diagnozę. Naprawa będzie wówczas wymagała dodatkowej wizyty, która niestety niekoniecznie jest gwarantowana w ramach pakietu assistance.

Specjalista przybywa z pomocą

Ubezpieczyciele zobowiązują się zwykle, że w przypadku kłopotów z zamkiem, szybko pojawi się u nas ślusarz, powodzi w domu – hydraulik, wybitej przez wichurę szyby – szklarz. Ale już specjalista od sprzętu RTV i AGD oraz komputera ma najczęściej trzy dni robocze na reakcję. Upewnijmy się też, czy informatyk w ramach usługi assistance naprawi laptop, tablet lub skaner, ponieważ oferta naszego banku może dotyczyć tylko komputerów stacjonarnych.

Problemy z zepsutą pralką

W ramach pomocy dla domu fachowiec może naprawić zepsutą pralkę. Jednak nie każdą. OWU zazwyczaj precyzują, że ubezpieczenie dotyczy sprzętu nie starszego niż pięć, sześć lat. Z kolei sprzęt objęty gwarancją, a naprawiany przez innego niż serwisowy fachowca, gwarancję może stracić. Przygotujmy więc zawczasu paragon, żeby móc pokazać wiek pralki. Sprawdźmy też, czy darmową naprawą nie naruszymy warunków gwarancji, którą mamy na sprzęt.

– W ramach "assistance domowego" ubezpieczyciele oferują także wsparcie w zakresie znalezienia specjalisty, którego potrzebujemy w przypadkach losowych. Może to okazać się wygodne w przypadku włamania do naszego domu lub mieszkania. Możemy wtedy liczyć na usługę bezpłatnej ochrony naszego mienia, a czasem nawet na opłacenie hotelu. W sytuacjach nagłych daje to nam poczucie bezpieczeństwa – mówi Robert Trzeciak z Aspiro.

Przeczytaj poradnik: Ubezpieczenie domu i innego majątku od klęsk żywiołowych 

Gdzie szukać oferty assistance domowego?

Assistance domowy znajduje się m.in. w ofercie z kontami osobistymi dla klientów mBanku, Banku Gospodarki Żywnościowej, Deutsche Bank PBC i Credit Agricole. Deutsche Bank PBC oraz Credit Agricole umożliwiają również zakup pakietu assistance domowy do kart kredytowych, a MultiBank – do karty debetowej lub jako dodatku do ubezpieczenia mieszkania.

Klienci mBanku mogą skorzystać natomiast z ubezpieczenia „Dom 24h". W zależności od wariantu kosztuje ono 6–18 zł miesięcznie.W zależności od wybranej opcji przysługuje nam pomoc ślusarza np. przy zatrzaśnięciu drzwi, fachowca w przypadku awarii AGD/RTV i sprzętu PC (oferta obejmuje komputery stacjonarne, laptopy, drukarki, skanery). W mBanku możemy liczyć na pomoc „Domowego Serwisu Concierge", który na nasze życzenie pomoże nam zorganizować pomoc domową, dekoratora wnętrz czy opiekę do dziecka.

Osoby decydujące się na konto osobiste w Banku Gospodarki Żywnościowej mogą skorzystać z oferty „Pakiet dla domu Plus". W jego ramach specjalista przyjedzie dwa razy w roku naprawić nasz sprzęt AGD i RTV. Ponadto, na infolinii budowlano-remontowej uzyskamy także poradę nt. podatków czy formalności, które są wymagane przy remoncie mieszkania, zakupie działki, mieszkania i domu.

W DB PBC z usługi „Pomoc techniczna i pomoc medyczna w domu" skorzystają posiadacze Konta db Koneser, a także właściciele kont db Life, db Invest oraz db Elite. Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje interwencje fachowców do 600 zł. Za części zamienne oczywiście płacimy sami. Mamy prawo do naprawy sprzętu RTV i AGD nie starszego niż 6 lat oraz komputerów stacjonarnych i monitorów do 5 lat.

Kredyt hipoteczny, to coraz większe ryzyko. UOKiK ostrzega.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie