Polacy, którzy kupują mieszkanie, bardzo często zadają pytania o dodatkowe udogodnienia dla dzieci. Jest to pochodną wieku największej grupy klientów. Obserwacje pośredników udowadniają, że najczęstszą grupą osób, które poszukują lokali mieszkalnych, są osoby w wieku od 25 do 35 lat. Dla większości z nich jest to pierwszy zakup nieruchomości w życiu. Inni poszukują nowego mieszkania ze względu np. na powiększenie rodziny lub z chęci poprawy standardu mieszkania. Za każdym razem, kiedy w rodzinie jest dziecko, ważne jest jego bezpieczeństwo w miejscu zabaw, zagospodarowanie terenu wokół budynku, czy wyposażenie terenów rekreacyjnych.
Zobacz też: Najnowszy raport z rynku nieruchomości. Eksperci: Ceny ofertowe wzrosły
Pytania zadawane przez klientów-rodziców
Z ankiety, którą przeprowadziła agencja Metrohouse wynika, że spośród 150 przepytanych agentów tej sieci, osoby, które poszukują mieszkania najczęściej pytają o szczegóły związane z udogodnieniami dla dzieci - twierdzi tak 45 proc. ankietowanych agentów. Tylko 12 proc. odpowiada, że rzadko spotyka się z tego typu zapytaniami klientów. Natomiast agenci nie mają wątpliwości, że wszelkie rozwiązania, które sprzyjają dzieciom są atutem przy sprzedaży mieszkania. Takiej odpowiedź udzieliło 80 proc. ankietowanych doradców, tylko 4 proc. jest innego zdania.
Zobacz, o jakie udogodnienia pytani są doradcy
Ze strony dewelopera
Deweloperzy często deklarują bliskość terenów zielonych (67 proc.), a dalsze miejsce zajmuje lokalizacja w pobliżu szkół i przedszkoli (50 proc. odpowiedzi). Stawkę popularnych udogodnień zamykają podjazdy dla wózków i pomieszczenia do ich przechowywania (po 40 proc.).
To też cię zainteresuje: Raport z rynku nieruchomości
- W niemal każdej inwestycji deweloper planuje plac zabaw, a niektórzy deweloperzy oferują dodatkowo np. klub malucha, czy przedszkole na terenie osiedla. Dla kupujących nowe mieszkania decydująca jest infrastruktura tj. przedszkola, szkoły, przychodnia usytuowana w niedalekiej odległości od nowo powstającego osiedla - mówi Włodzimierz Wielogórski, dyrektor działu rynku pierwotnego w Metrohouse.