Spis treści
Mój Prąd 4.0: jak wygląda składanie wniosków?
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął nabór wniosków o dofinansowanie z programu Mój Prąd 4.0 w dniu 15 kwietnia 2022 r. Wnioski można składać do 22 grudnia lub do wyczerpania środków. Do rozdania NFOŚiGW ma 350 mln zł, z możliwością powiększenia tej puli pieniędzy.
Nabór wniosków odbywa się wyłącznie elektronicznie (papierowe wnioski będą odrzucane). Składa się je przez Portal Beneficjenta, do którego można zalogować się na stronie swojego wojewódzkiego oddziału NFOŚiGW.
Do wniosku należy dodać wymagane załączniki:
- potwierdzenie przejścia na net-billing, wydawane przez operatora sieci dystrybucyjnej (OSD),
- potwierdzone przez OSD zaświadczenie z datą przyłączenia instalacji PV do sieci energetycznej wraz z numerem Punktu Poboru Energii,
- faktury dokumentujące płatności za dofinansowywane urządzenia,
- w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika – potwierdzenie pełnomocnictwa,
- w przypadku zakupu magazynu energii lub systemu HEMS – protokół odbioru prac od wykonawcy lub oświadczenie o samodzielnym montażu.
Kto może wziąć udział w Moim Prądzie 2022?
Z programu mogą skorzystać zarówno właściciele domów, którzy dopiero rozważają zakup fotowoltaiki, jak i tacy, którzy już posiadają instalację PV. Jest tylko jeden warunek: o dofinansowanie mogą starać się wyłącznie osoby rozliczające się w systemie net-billingu. Przypomnijmy, że chodzi o nowe zasady rozliczeń obowiązujące od 1 kwietnia 2022 r.