Aby zyskać klientów na mieszkania ze swojej oferty, deweloperzy sięgają po coraz bardziej urozmaicone formy promocji. Najskuteczniej działa oczywiście upust cenowy. Jednak deweloperzy starają się o klientów również dokładając do mieszkania wycieczki lub w skrajnych przypadkach nawet samochody.
Większość deweloperów przygotowuje specjalne promocyjne oferty na targi mieszkaniowe. Wychodzą bowiem z założenia, że na takie imprezy wybierają się zazwyczaj osoby już mocno zainteresowane kupnem mieszkania.
Zobacz koniecznie: Zakup mieszkania i domu na rynku pierwotnym będzie bezpieczniejszy
Bardzo często inwestycje mają dostępne dla oglądających tzw. mieszkania pokazowe. Oczywiście pamiętajmy, że są one przygotowane w taki sposób, żeby pokazać tylko i wyłącznie plusy mieszkania, skrzętnie ukrywając ewentualne niedociągnięcia przy projektowaniu czy budowie bloku.
Firmy budowlane chcą wyróżnić swoje projekty podkreślając atrakcyjny wygląd i inne walory. A to dlatego, że coraz większe znaczenie dla klientów ma ciekawa, wyróżniająca się architektura budynku. Ważne jest również usytuowanie inwestycji. Jest to związane z podstawową zasadą, która głosi, że na rynku nieruchomości najważniejsze są trzy rzeczy: lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. Ze strategią marketingową danego projektu powiązana jest zazwyczaj również nazwa osiedla. Na rynek trafiają inwestycje z coraz bardziej wymyślnymi nazwami, a pomysłowość deweloperów w tej dziedzinie wydaje się nie mieć końca. Uważajmy jednak, bo nazwa osiedla lub inwestycji nie zawsze odzwierciedla rzeczywistość – Zielone Zacisze wcale nie musi mieć nic wspólnego z zielenią. Dlatego uważajmy, niech nas nazwa nie zmyli.
Znani i lubiani w ramach promocji inwestycji deweloperów
Często deweloperzy do promowania swoich inwestycji "chwalą" się znanymi osobami tzw. vipami, które zamieszkały w ich realizacjach. Dla klienta decydującego się na zakup mieszkania, w którym spędzi on kilka lub nawet kilkanaście kolejnych lat, bardzo ważne jest odpowiednie sąsiedztwo. Dlatego coraz mniej dziwi fakt, że większość deweloperów zabiega o takie znane nazwiska dla swoich projektów.
Wirtualna rzeczywistość
Deweloperzy starają się przekonać do siebie również za pośrednictwem nowoczesnej i czytelnej strony internetowej. Obecnie większość witryn firm budowlanych ma na swoich stronach plany mieszkań, aktualności, komunikaty i zdjęcia z kolejnych etapów budowy oraz co chyba najważniejsze zakres cenowy i liczbę dostępnych lokali.
Poza tym coraz bardziej popularnym narzędziem do promocji mieszkań wśród firm deweloperskich są tzw. wirtualne spacery. Pozwalają one zainteresowanym osobom na przyjrzenie się danemu obiektowi „od środka", z różnych miejsc w budynku, a nawet dokładne obejrzenie wirtualnego mieszkania.
