Deweloperzy i ich chwyty marketingowe

oprac. mk, Emmerson S.A.
Blok mieszkalnyDla osób zainteresowanych kupnem mieszkania na rynku pierwotnym coraz większe znaczenie ma architektura budynku.
Blok mieszkalnyDla osób zainteresowanych kupnem mieszkania na rynku pierwotnym coraz większe znaczenie ma architektura budynku. mk
Trudna sytuacja gospodarcza i duża konkurencja na rynku deweloperów zmusza firmy budowlane do zintensyfikowania wysiłków w celu znalezienia osób chętnych na zakup mieszkania.

Aby zyskać klientów na mieszkania ze swojej oferty, deweloperzy sięgają po coraz bardziej urozmaicone formy promocji. Najskuteczniej działa oczywiście upust cenowy. Jednak deweloperzy starają się o klientów również dokładając do mieszkania wycieczki lub w skrajnych przypadkach nawet samochody.

Większość deweloperów przygotowuje specjalne promocyjne oferty na targi mieszkaniowe. Wychodzą bowiem z założenia, że na takie imprezy wybierają się zazwyczaj osoby już mocno zainteresowane kupnem mieszkania.

Zobacz koniecznieZakup mieszkania i domu na rynku pierwotnym będzie bezpieczniejszy

Bardzo często inwestycje mają dostępne dla oglądających tzw. mieszkania pokazowe. Oczywiście pamiętajmy, że są one przygotowane w taki sposób, żeby pokazać tylko i wyłącznie plusy mieszkania, skrzętnie ukrywając ewentualne niedociągnięcia przy projektowaniu czy budowie bloku.

Firmy budowlane chcą wyróżnić swoje projekty podkreślając atrakcyjny wygląd i inne walory. A to dlatego, że coraz większe znaczenie dla klientów ma ciekawa, wyróżniająca się architektura budynku. Ważne jest również usytuowanie inwestycji. Jest to związane z podstawową zasadą, która głosi, że na rynku nieruchomości najważniejsze są trzy rzeczy: lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. Ze strategią marketingową danego projektu powiązana jest zazwyczaj również nazwa osiedla. Na rynek trafiają inwestycje z coraz bardziej wymyślnymi nazwami, a pomysłowość deweloperów w tej dziedzinie wydaje się nie mieć końca. Uważajmy jednak, bo nazwa osiedla lub inwestycji nie zawsze odzwierciedla rzeczywistość – Zielone Zacisze wcale nie musi mieć nic wspólnego z zielenią. Dlatego uważajmy, niech nas nazwa nie zmyli.

Znani i lubiani w ramach promocji inwestycji deweloperów

Często deweloperzy do promowania swoich inwestycji "chwalą" się znanymi osobami tzw. vipami, które zamieszkały w ich realizacjach. Dla klienta decydującego się na zakup mieszkania, w którym spędzi on kilka lub nawet kilkanaście kolejnych lat, bardzo ważne jest odpowiednie sąsiedztwo. Dlatego coraz mniej dziwi fakt, że większość deweloperów zabiega o takie znane nazwiska dla swoich projektów.

Wirtualna rzeczywistość

Deweloperzy starają się przekonać do siebie również za pośrednictwem nowoczesnej i czytelnej strony internetowej. Obecnie większość witryn firm budowlanych ma na swoich stronach plany mieszkań, aktualności, komunikaty i zdjęcia z kolejnych etapów budowy oraz co chyba najważniejsze zakres cenowy i liczbę dostępnych lokali.

Poza tym coraz bardziej popularnym narzędziem do promocji mieszkań wśród firm deweloperskich są tzw. wirtualne spacery. Pozwalają one zainteresowanym osobom na przyjrzenie się danemu obiektowi „od środka", z różnych miejsc w budynku, a nawet dokładne obejrzenie wirtualnego mieszkania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dom i nieruchomości

Polecane oferty

* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na regiodom.pl RegioDom