Klient może sprawdzić historię swoich rozliczeń, aktualne zobowiązania, a nawet podać ostatnie odczyty liczników mediów. Zainteresowany ma także dostęp do dokumentów archiwizowanych przez zarządcę, aktualnych pism, zawiadomień oraz aplikację, dzięki której może zgłosić awarię lub usterkę, a potem kontrolować etapy jej usuwania. Oto korzyści płynące z zastosowania aplikacji mobilnych. Te stosowane są coraz częściej także przez deweloperów.
Częste wizyty na stronie
Według analiz agencji badawczej Forrester Research, po raz pierwszy w historii, klienci dokonując zakupów chętniej korzystają ze strony internetowej firmy i tzw. FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań, niż z kontaktu telefonicznego z konsultantem. Potwierdza to raport firmy Microsoft. Przebadała ona 4 tysiące osób na świecie w zakresie preferencji dotyczących obsługi klienta. 90 procent klientów zadeklarowała, że woli tzw. samoobsługowy kontakt z ofertą, tzn. korzystanie ze strony internetowej lub aplikacji mobilnych i internetowych.
24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
Po prostu przyzwyczailiśmy się do dostępu do informacji 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Coraz większa grupa klientów oczekuje natychmiastowych rozwiązań o każdej porze, nie zawsze w godzinach pracy dewelopera. Takie rozwiązania są wykorzystywane na szerszą skalę m.in. w logistyce (np. funkcja śledzenia przesyłek, nadawania paczek w systemie 24/7). Powoli zaczynają być upowszechniane w branży nieruchomości. Aplikacje mobilne i systemy internetowe stają się usprawnieniem pracy, która dotychczas pochłaniała dużo czasu i wiązała się z wypełnianiem wielu druków.
Nasz poradnik: Zakup mieszkania od dewelopera
Przykład: - Właśnie uruchomiliśmy elektroniczną platformę do zgłaszania ewentualnych uwag. Chcemy, żeby klienci mogli komunikować się z nami bezpośrednio, korzystając z intuicyjnego formularza na stronie internetowej. To pozwoli nam na szybką reakcję na sygnały ze strony klientów. Rozważamy wprowadzenie kolejnych rozwiązań, które pomogłyby na przykład sprawnie odebrać mieszkanie - mówi Marcin Niewczas, koordynator ds. zarządzania nieruchomościami Skanska Residential Development Poland.
Informatyka w sektorze zarządzania nieruchomościami
W sektorze zarządzania nieruchomościami popularne stają się internetowe Strefy Klienta. Przykładowo w Grupie City Service takie rozwiązanie daje mieszkańcom wygodę zgłoszenia nieprawidłowości o każdej porze, ale także np. umożliwia bieżącą kontrolę nad kosztami utrzymania nieruchomości oraz rachunkami za media.
Dowiedz się: Jak prześwietlić dewelopera
Pośrednicy nieruchomości też klikają
Nad rozwiązaniami IT usprawniającymi obsługę klienta pracują również agencje pośredniczące w sprzedaży nieruchomości. Coraz częściej na portalach z ofertami mieszkań możemy skorzystać z pomocy wirtualnego asystenta czy kanałów komunikacyjnych, jak skype, czat czy komunikatory portali społecznościowych. Dzięki temu szybko uzyskamy poradę, niezależnie od pory dnia i godzin pracy firmy.
Koniec hotelu Marriott w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?