Kontakt z deweloperem 24 h na dobę. Wszystko dzięki aplikacjom internetowym

Katarzyna Piojda
Katarzyna Piojda
Aplikacja mobilnaAplikacja mobilna czy internetowa pozwolą załatwić sprawy z deweloperem, zarządcą nieruchomości czy pośrednikiem bez wychodzenia z domu.
Aplikacja mobilnaAplikacja mobilna czy internetowa pozwolą załatwić sprawy z deweloperem, zarządcą nieruchomości czy pośrednikiem bez wychodzenia z domu. Firmbee (Pixabay.com)
Klient nasz pan - tak do swoich kupujących podchodzą deweloperzy. I właśnie z tą myślą deweloperzy coraz częściej sięgają po nowoczesne technologie wspierające obsługę klienta.

Klient może sprawdzić historię swoich rozliczeń, aktualne zobowiązania, a nawet podać ostatnie odczyty liczników mediów. Zainteresowany ma także dostęp do dokumentów archiwizowanych przez zarządcę, aktualnych pism, zawiadomień oraz aplikację, dzięki której może zgłosić awarię lub usterkę, a potem kontrolować etapy jej usuwania. Oto korzyści płynące z zastosowania aplikacji mobilnych. Te stosowane są coraz częściej także przez deweloperów.

Częste wizyty na stronie

Według analiz agencji badawczej Forrester Research, po raz pierwszy w historii, klienci dokonując zakupów chętniej korzystają ze strony internetowej firmy i tzw. FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań, niż z kontaktu telefonicznego z konsultantem. Potwierdza to raport firmy Microsoft. Przebadała ona 4 tysiące osób na świecie w zakresie preferencji dotyczących obsługi klienta. 90 procent klientów zadeklarowała, że woli tzw. samoobsługowy kontakt z ofertą, tzn. korzystanie ze strony internetowej lub aplikacji mobilnych i internetowych.

24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu

Po prostu przyzwyczailiśmy się do dostępu do informacji 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Coraz większa grupa klientów oczekuje natychmiastowych rozwiązań o każdej porze, nie zawsze w godzinach pracy dewelopera. Takie rozwiązania są wykorzystywane na szerszą skalę m.in. w logistyce (np. funkcja śledzenia przesyłek, nadawania paczek w systemie 24/7). Powoli zaczynają być upowszechniane w branży nieruchomości. Aplikacje mobilne i systemy internetowe stają się usprawnieniem pracy, która dotychczas pochłaniała dużo czasu i wiązała się z wypełnianiem wielu druków.

Nasz poradnik: Zakup mieszkania od dewelopera 

Przykład: - Właśnie uruchomiliśmy elektroniczną platformę do zgłaszania ewentualnych uwag. Chcemy, żeby klienci mogli komunikować się z nami bezpośrednio, korzystając z intuicyjnego formularza na stronie internetowej. To pozwoli nam na szybką reakcję na sygnały ze strony klientów. Rozważamy wprowadzenie kolejnych rozwiązań, które pomogłyby na przykład sprawnie odebrać mieszkanie - mówi Marcin Niewczas, koordynator ds. zarządzania nieruchomościami Skanska Residential Development Poland.

Informatyka w sektorze zarządzania nieruchomościami

W sektorze zarządzania nieruchomościami popularne stają się internetowe Strefy Klienta. Przykładowo w Grupie City Service takie rozwiązanie daje mieszkańcom wygodę zgłoszenia nieprawidłowości o każdej porze, ale także np. umożliwia bieżącą kontrolę nad kosztami utrzymania nieruchomości oraz rachunkami za media.

Pośrednicy nieruchomości też klikają

Nad rozwiązaniami IT usprawniającymi obsługę klienta pracują również agencje pośredniczące w sprzedaży nieruchomości. Coraz częściej na portalach z ofertami mieszkań możemy skorzystać z pomocy wirtualnego asystenta czy kanałów komunikacyjnych, jak skype, czat czy komunikatory portali społecznościowych. Dzięki temu szybko uzyskamy poradę, niezależnie od pory dnia i godzin pracy firmy.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na regiodom.pl RegioDom