Jakie promocje stosują deweloperzy, by sprzedać mieszkania

redakcja.regiodom, Emmerson S.A.
Budowa mieszkańJakie promocje stosują deweloperzy, by sprzedać mieszkania
Budowa mieszkańJakie promocje stosują deweloperzy, by sprzedać mieszkania mk
Osoby chcące kupić mieszkanie od dewelopera w największych polskich miastach nigdy wcześniej nie miały tak szerokiej możliwości wyboru co obecnie. W związku z tym między deweloperami zaostrza się walka o klienta.

Aby wyróżnić swoje oferty na tle konkurencji deweloperzy stosują różnego rodzaju zachęty i promocje. 
Podstawową zachętą dla klienta pozostaje niezmiennie obniżka cen mieszkań, co wynika z faktu, że cena jest bezsprzecznie najistotniejszym kryterium branym pod uwagę przy zakupie mieszkania.

Jednak wielu deweloperów stara się unikać obniżania cen. Wybierają wtedy innego rodzaju promocje. Przykładowe warianty promocji występujących obecnie na rynku mieszkań deweloperskich to: 

  • wykończenie mieszkania w cenie, 
  • atrakcyjne systemy płatności, np. 10/90, 20/80, 
  • umowa notarialna gratis, 
  • bon na wykończenie kuchni, zakup mebli itp. 
  • zostawienie w rozliczeniu swojego starego mieszkania (gdy sprzedażą inwestycji dewelopera zajmuje się biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomościami), 
  • najpierw wynajmij, a potem zdecyduj o kupnie mieszkania, 
  • rabat za szybką decyzję (np. do 7 dni od przedstawienia oferty klientowi), 
  • telewizor, wycieczka zagraniczna, samochód gratis przy zakupie nieruchomości.

Praktyka rynkowa pokazuje, że z reguły miejsca postojowe w garażu podziemnym jak i komórki lokatorskie są przedmiotem odrębnej oferty sprzedażowej. Jednak zdarza się, że w ramach czasowych promocji są one dołączane bezpłatnie przy zakupie wybranego mieszkania.

Warto przeczytać również: Deweloperzy i ich chwyty marketingowe 

Wielu deweloperów stosuje akcje typu: oferta dnia (tygodnia). Wówczas przeceniane są wybrane mieszkania. Dzięki tego typu działaniom klienci częściej zaglądają na stronę internetową i interesują się inwestycją.

Praktyka rynkowa pokazuje, że sprawdzają się również akcje typu: zaproponuj swoją cenę mieszkania. Klienci, których propozycja mieści się w polu negocjacyjnym dewelopera, są bardziej skłonni do finalizacji transakcji, gdyż spełnione zostało ich oczekiwanie cenowe.

Czasem dodatkową zachętą cenową jest umożliwienie współpracy z architektem. Zmiany architektoniczne we wstępnym stadium realizacji nie pociągają dodatkowych kosztów po stronie dewelopera. Tymczasem bezpłatna możliwość dostosowania przyszłego mieszkania do indywidualnych potrzeb jest pozytywnie postrzegana przez klienta.

Zanim zdecydujemy się na kupno mieszkania kierując się w jakiejś mierze promocją, sprawdźmy czy aby na pewno się to opłaca. Czy to nie tylko chwyt marketingowy stosowany przez dewelopera.

Jakie promocje stosują deweloperzy, by sprzedać mieszkania
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Czy warto kupować dzisiaj mieszkanie?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na regiodom.pl RegioDom