Sprzedaż mieszkania nie zawsze jest łatwa. Szczególnie wtedy, gdy osoba sprzedająca nie ma choćby podstawowego pojęcia o zasadach marketingu i zamiast pokazywać nieruchomość z jak najlepszej strony, prezentuje światu... to. Zobaczcie autentyczne zdjęcia, które zamieścili w ogłoszeniach o sprzedaży zawodowi agenci nieruchomości.
Zobacz, jak „pięknymi” zdjęciami usiłowano sprzedać te mieszkania i domy:
Sprzedaż mieszkania to też sztuka, czyli home staging
Nie od dziś wiadomo, że kupujemy przede wszystkim oczami. Specjaliści od marketingu wiedzą o tym dobrze i wykorzystują szereg sztuczek mających sprawić, by lokal na sprzedaż wydawał się bardziej atrakcyjny. W przypadku rynku nieruchomości stosują w tym celu sztukę home stagingu.
Gdzie są Rzym, Paryż i Wenecja? W Polsce! Te miejscowości znajdziesz w naszym kraju
Te szalone budynki trzeba zobaczyć. Poznaj niezwykłe dzieła Erwina Wurma
Niezwykłe budynki jak dzieła sztuki. Zobacz zachwycające popisy wyobraźni
Nowe prawo budowlane. O tych zmianach musisz wiedzieć, jeśli planujesz budowę domu
Home staging to, w największym skrócie, techniki umożliwiające poprawę wyglądu mieszkania niskim kosztem. Okazuje się, że nieraz wystarczy lekko przestawić meble, dodać kilka źródeł światła i wykonać zdjęcia pod odpowiednimi kątami, by zapyziała, ciasna nieruchomość wydała się nagle jasna, świeża i przestronna. Duży wpływ na zainteresowanie nabywców ma też zamieszczenie w ogłoszeniu zdjęć dobrej jakości – profesjonalnie wykonane, dobrze wykadrowane fotografie potrafią dodać atrakcyjności każdemu wnętrzu. Niestety, nie wszyscy te zasady opanowali.
Sprawdź, jak „profesjonalnymi” zdjęciami próbowano sprzedać te nieruchomości:
Gdy do fotografowania mieszkania na sprzedaż zabierają się laicy, najczęściej popełniają te same błędy. Najpopularniejsze z nich to:
- niewysprzątanie pomieszczeń przed zrobieniem zdjęć,
- pozostawienie na widoku rzeczy osobistych, dziecięcych rysunków itp.,
- zbyt słabe doświetlenie pomieszczeń (zwłaszcza, gdy zdjęcia są wykonane nocą),
- złe kadrowanie, które np. nie pozwala ocenić rozmiarów pomieszczenia,
- uchwycenie przez pomyłkę elementów, które nie powinny się znaleźć na zdjęciu, np. ludzi, brudnych plam, pęknięć na ścianach itp.,
- pominięcie niektórych pomieszczeń, przez co potencjalny nabywca nie może dobrze obejrzeć mieszkania.
