Na rynku sprzedaży okien jest duża konkurencyjność. Dlatego nie jest łatwo utrzymać się na rynku . A do tego klienci wymagają coraz więcej od sprzedawców i monterów okien. To wymusza na producentach stałe podnoszenie jakości okien, a na sprzedawcach podnoszenie kompetencji.
Polecamy poradnik: Jak wymienić okna w domu lub mieszkaniu
Branża budowlana w Polsce korzysta z tych samych rozwiązań przy produkcji i montażu okien co inni producenci na świecie. Polskie wyroby w niczym nie ustępują produktom renomowanych, zachodnich firm. Często nawet to nasi producenci wyznaczają nowe trendy i wskazują kierunki rozwoju.
Okno, czyli szyba w ramie... czy coś więcej?
Wcale nie tak łatwo dzisiaj jest wyprodukować okno. To skomplikowany proces technologiczny. Z pozoru okna wykonane w danej technologii niewiele się różnią. Ale to tylko pozory. Mogą być wykonane z różnych komponentów, ich współczynnik przenikania ciepłą i izolacyjność akustyczna również może być różna. Poza tym ważne jest też to, gdzie okna będą wstawione. Inne okna są kupowane do mieszkań w blokach, a inne do domów jednorodzinnych. Wszystkie te czynniki wpływają oczywiście na ich cenę.
Producenci i sprzedawcy okien powinni uwzględnić przy obsłudze klienta to, że nie musi się on znać na materiałach budowlanych i ich właściwościach.
Szkolenia dla sprzedawców okien
Wielu czołowych producentów organizuje szkolenia dla współpracujących z nami dystrybutorów okien. Jednym z takich producentów jest Dobroplast. Firma prowadzi dwa rodzaje szkoleń:
- na temat technik sprzedaży – pomagają w sprzedaży, zwiększeniu liczby klientów, większej rozpoznawalności na lokalnym rynku;
- z wiedzy o produktach – związane z wiedzą o produktach, sposobie wytwarzania okien, ich cechach, odróżnieniu od konkurencji, a wreszcie o zaspokojeniu potrzeb klienta, który przychodzi tak naprawdę nie po szybę z ramą, ale po konkretny produkt, który odpowiada na jego potrzeby.
Warto przeczytać: Kiedy należy wymienić okna
Dobroplast opracował system szkoleń, który pozwala w sposób ciągły kształcić jego pracowników oraz partnerów handlowych producenta. Trenerzy szkolący personel mają duże doświadczenie i są na bieżąco z cyklem produkcyjnym i nowościami związanymi z wprowadzaniem kolejnych rozwiązań. Szkolenia odbywają się w formie wykładów lub szkoleń w punktach sprzedaży okien. Bardzo często w czasie szkoleń trenerzy sami uczestniczą w rozmowach z klientami. Po odbytym szkoleniu można do nich zawsze zadzwonić, jeśli pojawią się dodatkowe pytania. Szkolenia dla dystrybutorów okien Dobroplastu są bezpłatne.
