W nowoczesnej przestrzeni miejskiej urbaniści powinni stawiać na ograniczanie ruchu indywidualnych pojazdów w ściśle zabudowanych terenach śródmiejskich. Wszystko po to, by miasta stały się bardziej przyjazne swoim mieszkańcom, nie tylko tym, którzy jeżdżą samochodami.
Przeczytaj również:O koncepcji dachów pokrytych roślinnością
Dzięki Gilowi Peñalosa w Bogocie zaczęło działać 800 parków. Natomiast co niedzielę w tym mieście zamyka się 120 kilometrów ulic, żeby udostępnić je dla pieszych, rowerzystów czy osób jeżdżących na rolkach.
Jak urbaniście udało się tego dokonać? Urbanista opowiada, jak zmieniać miasta, żeby stały się one przyjazne ludziom. Czy pomysł z Bogoty można w jakimś stopniu zaadoptować również w Warszawie? Co na to kierowcy samochodów?
Źródło: Dzień Dobry TVN
Mieszkańcy miast o coraz większej liczbie samochodów w miastach oraz zbyt dużej liczbie parkingów w Polsce
Źródło: Dzień Dobry TVN
