E-handel szansą dla firm. Allegro pomaga przedsiębiorcom wejść w online

Artykuł sponsorowany
E-handel szansą dla firm. Allegro pomaga przedsiębiorcom wejść w onlineE-handel szansą dla firm. Allegro pomaga przedsiębiorcom wejść w online
E-handel szansą dla firm. Allegro pomaga przedsiębiorcom wejść w onlineE-handel szansą dla firm. Allegro pomaga przedsiębiorcom wejść w online Monika.Jasinska
Mali lokalni przedsiębiorcy mogą teraz za darmo sprzedawać swoje produkty na Allegro Lokalnie. Serwis uruchomił także Pakiet dla Sprzedających. Jak mówią właściciele różnych biznesów, jest to koło ratunkowe w pogłębiającym się kryzysie koronawirusa.

Pandemia koronawirusa postawiła właścicieli małych firm w trudnej sytuacji. Lokalne biznesy zostały zmuszone do wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu lub zamknięcia swoich stacjonarnych punktów. Teraz sprzedaż prowadzona jest głównie w Internecie. Przedsiębiorcy zastanawiają się, czy jest sens na inwestowanie w prowadzenie sklepu on-line, szczególnie, jeśli nie ma się żadnego doświadczenia w e-handlu. Z odpowiedzią na to pytanie przychodzi Allegro. Największy serwis sprzedażowy na polskim rynku przeznaczył 16 milionów na Pakiet wsparcia dla Sprzedających oraz stworzył nową kategorię "Lokalny Ryneczek" na Allegro Lokalnie, gdzie właściciele małych lokalnych firm mogą za darmo wystawiać swój towar do sprzedaży. 

Internetowy ryneczek dla lokalnych

Allegro uruchomiło 

"Lokalny Ryneczek"

  - miejsce, gdzie małe lokalne sklepy i firmy mogą sprzedawać produkty bez opłat. To nowa kategoria w serwisie Allegro Lokalnie. Oferowane towary podzielone zostały według konkretnych kategorii, np. produkty spożywcze, artykuły dla zwierząt czy utrzymanie czystości. Znaleźć tu można różnego rodzaju produkty pierwszej potrzeby, m.in. świeże pieczywo, warzywa, owoce, nabiał, kwiaty, karma dla zwierząt, kosmetyki, a także maseczki ochronne, rękawiczki jednorazowe czy żele antybakteryjne. Właściciele lokalnych kwiaciarni, piekarni, drogerii kosmetycznych czy sklepów spożywczych mogą dodawać swoje oferty za darmo. 

"Lokalny Ryneczek" 

funkcjonuje od 16 kwietnia do 31 maja. Wszystkie transakcje objęte są Programem Ochrony Kupujących. Do wyboru jest kilka opcji dostawy, np. odbiór osobisty czy dostawę od drzwi do drzwi.

Łatwe pierwsze kroki w e-handlu

Może się wydawać, że przeniesienie biznesu stacjonarnego do Internetu to spore wyzwanie i osoby bez żadnego doświadczenia w e-handlu mogą tego nie udźwignąć. Dlatego zespół Allegro od A do Z wspiera firmy małe i duże w przeniesieniu sprzedaży do kanału online. Czy opłaca się odważyć i dołączyć do serwisów sprzedażowych? Na to pytanie najlepiej odpowiedzą przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na ten krok. - Czy warto było wejść na Allegro? Zdecydowanie tak – mówi Agnieszka Urbanowicz ze sklepu Wycinamyto na Allegro. - Działaliśmy dotąd w branży reklamowej: wycinaliśmy napisy reklamowe. Ta branża bardzo podupadła w tej epidemii. Rynek zmalał, wszyscy wstrzymali zamówienia. Gdybyśmy nie weszli na Allegro, to mielibyśmy problem, żeby przetrwać - dodaje właścicielka Wycinamyto. Podobnego zdania jest Tomasz Pcion z tp_market na Allegro, sprzedającego środki ochronne. - Jeśli ktoś ma dostęp do atrakcyjnego produktu, to zdecydowanie warto zacząć sprzedaż na Allegro. Tu jest ogromna liczba kupujących i duży zasięg - mówi przedsiębiorca. I jak sam zaobserwował, sprzedaż internetowa jest przyszłością handlu, dlatego warto się na nią zdecydować już teraz. To najlepszy moment na uruchomienie internetowej sprzedaży, szczególnie ze wsparciem, jakie zapewnia Allegro. Serwis uruchomił Pakiet dla Sprzedających. W ramach wsparcia właściciele małych i średnich firm zaczynający sprzedaż na Allegro przez 3 miesiące nie płacą prowizji niezależnie od skali działalności i otrzymują pakiet szkoleń jak najlepiej sprzedawać.

Rady dla nowicjuszy w e-handlu

Przedsiębiorcy, którzy już zdecydowali się na uruchomienie sprzedaży on-line przekazują rady dla nowicjuszy. Na co trzeba być przygotowanym i jak wyglądają początki w e-handlu? Okazuje się, że większość właścicieli biznesów, którzy wkroczyli na Allegro zaskoczyła popularność i liczba osób, które korzystają z serwisu. - Trzeba się liczyć z tym, że wejście na Allegro może oznaczać nagły wzrost liczby zamówień. Trzeba wtedy poświęcić bardzo dużo czasu na obsługę klientów, rozliczenia i wysyłki. Ale cieszymy, się, że mamy takie obciążenia, bo to szansa nie tylko na przetrwanie, ale i na rozwój firmy - mówi Agnieszka Urbanowicz ze sklepu Wycinamyto na Allegro. Właściciele firm zwracają uwagę na jakość zamieszczanych ofert. Z ich obserwacji wynika, że ogromne znaczenie ma dobrze wykonane zdjęcie produktu, dokładny opis, ale i odpowiedni kontakt z kupującym. - Klienci lubią, gdy jest się życzliwym. Kiedy czują, że się o nich troszczy, że robią zakupy w miłym otoczeniu. Kiedy towar jest wysyłany szybko i dociera natychmiast, to wtedy klient widzi zaangażowanie sprzedawcy. Cena jest tak samo ważna, ale klienci lepiej zapamiętają dobrego sprzedawcę, który ich dobrze obsługuje - przekazuje Tomasz Pcion z tp_market na Allegro.

- Oferty wystawia się intuicyjnie, sprzedaż jest łatwa, a nawet można powiedzieć, że przyjemna. Można pozyskać tylu klientów, których inaczej byśmy nie zyskali. Chodzi głównie o skalę. Widzę, że Allegro inwestuje w marketing i szuka klienta tak aktywnie, jak poszczególny sprzedawca nie mógłby sobie pozwolić - mówi Dariusz Pawlik, sprzedający na Allegro m.in. zdrową żywność jako ZdrowyTy. 

Wróć na regiodom.pl RegioDom