Pierwsza edycja targów PORTY odbyła się w 2013 roku. Wówczas producent zdecydował się na organizację targów wewnętrznych, które były formą spotkania i wymiany doświadczeń w gronie ponad dwóch tysięcy sprzedawców z Polski i zagranicy. Targi PORTA powoli stają się ważnym punktem na mapie branżowych wydarzeń związanych ze stolarką otworową. W targach w 2016 roku łącznie wzięło udział ponad 2500 osób.
W czasie pięciu dni trwania targów zaprezentowano nowe narzędzia i materiały marketingowe.
W strefie "Materiały Marketingowe" po raz pierwszy pokazano nowe ekspozytory drzwi oraz materiałów wspierających prowadzenie efektywnej sprzedaży (tj. próbek kolorów, przekrojów produktowych oraz katalogów).
W strefie „Efektywna sprzedaż" można było zobaczyć modelowy salon sprzedaży. W tym miejscu uczono praktycznych umiejętności takich, jak radzić sobie z różnymi zachowaniami klientów. Zdaniem ekspertów z PORTY indywidualne podejście do klienta, zrozumienie jego potrzeb i zaangażowanie są kluczowymi aspektami efektywnej sprzedaży. I tego właśnie próbowali uczyć odwiedzających tę strefę.
Natomiast w strefie "Arena" każdego dnia targów odbywały się prezentacje, prelekcje i pokazy montażu m.in. stalowej ościeżnicy FAST, która jest nowością w ofercie producenta.
W "Centrum R&D" i "Inwestycji" eksperci opowiadali o kontraktowych rozwiązaniach. Prezentacje były dostępne w kilku wersjach językowych.
Na początku przyszłego roku producent planuje kolejne działania marketingowe. Na przykład w ramach Roadshow Expo 2017 pod hasłem "Tworzymy salony otwarte na potrzeby Klientów" eksperci wyruszą w trasę po Polsce. W wybranych punktach handlowych będą oni zmieniać salony sprzedaży, a wykorzystają do tego nowe materiały marketingowe.
Drzwi tworzone z pasją
W lipcu 2016 roku PORTA otworzyła w Ełku fabrykę skrzydeł drzwiowych i ościeżnic metalowych – PORTA STEEL. Dzięki temu firma znalazła się w gronie nielicznych europejskich producentów stolarki drzwiowej, które mają kompleksową ofertę dla klientów z sektora inwestycyjnego. PORTA oferuje produkty zarówno w zakresie stolarki drewnianej, jak i stalowej.
– Innowacyjne rozwiązania technologiczne wykorzystywane w PORTA STEEL dają możliwość bardzo zaawansowanej, niespotykanej dotąd w branży stolarki otworowej personalizacji produktu stalowego. Każde wyprodukowane skrzydło czy ościeżnica mogą być zupełnie inne od poprzednich zarówno w zakresie wymiarów, kolorów, jak i zastosowań technicznych – Łukasz Luto, Wiceprezes Zarządu PORTA KMI POLAND.
Uczestnicy tegorocznych targów mieli możliwość zobaczenia hali produkcyjnej zakładu PORTA STEEL.
