Współcześnie obserwuje się tendencję do projektowania domów nie tylko nowocześnie, ale funkcjonalnie. Nawał pracy, jaki można obecnie zaobserwować skutkuje przede wszystkim tym, że niedokończoną pracę zabieramy do domu. Ale nie tylko dlatego nasze mieszkanie staje się miejscem pracy. Również dlatego, że coraz częściej pracujemy zdalnie, bądź posiadając prywatną działalność – prace „papierkowe" wykonujemy w domu.
Wybierz projekt miejsca pracy – domowe biuro ukryte bądź wkomponowane w domową przestrzeń
– Wśród potrzeb klientów obserwujemy skłonności do dwóch rozwiązań zaprojektowania przestrzeni do pracy w domu. Pierwsza z nich to wersja ukryta – miejsca na laptopa schowane w szafie, pod schodami czy w innej zabudowie meblarskiej. Tę wersję wybierają najczęściej klienci, dla których miejsce pracy będzie wykorzystywane sporadycznie podczas na przykład płacenia rachunków – tłumaczy architekt wnętrz – Barbara Linowiecka (Bochenek), właściciel pracowni projektowej Genero. – Drugim popularnym rozwiązaniem jest zaprojektowanie miejsca do pracy w osobnym pokoju, najczęściej pełniącym również funkcję przestrzeni dla gości. Tam możemy pozwolić sobie na większe szaleństwo, atrakcyjne dekoracyjne biurko, ciekawy fotel i przestrzeń.
Czytaj też: Najlepsze kwiaty doniczkowe do domowego biura
Rzadko klienci potrzebują bardzo rozbudowanych funkcji w okolicy miejsca pracy, często ogranicza się to wyłącznie do biurka i niewielkiej szafki na dokumenty. Jest to związane oczywiście ze specyfiką pracy.
– Ostatnio projektowaliśmy miejsce pracy połączone z biblioteką na antresoli, tutaj właściciel spędza dużo czasu przy biurku, potrzebuje sprzętów takich jak np. drukarka oraz sporo miejsca na dokumenty – tłumaczy B. Linowiecka.
Meble do gabinetu domowego i akcesoria
W miejscu naszej pracy nie powinien panować chaos. A więc należy uwzględnić podczas organizacji kącika skromne, delikatne, ale nowoczesne i designerskie elementy dekoracji. Na stabilnym biurku powinna znajdować się przede wszystkim lampa. Krzesło, najczęściej obrotowe z wygodnym oparciem i podłokietnikami. Miejsce na dokumenty, półki czy szafki. Elementy dekoracji nie powinny rozpraszać uwagi, a zatem organizujmy przestrzeń pracy w myśl zasady „mało, ale z wyrazem".
Zobacz: Jaki fotel biurowy wybrać
