Chcesz podłączyć nową zmywarkę, ale w jej wnętrzu są... krople wody? Nie wpadaj w panikę – to jeszcze nic groźnego

Anna Gandecka
Anna Gandecka
Wideo
od 16 lat
Kupiłeś nową zmywarkę, a po wypakowaniu jej z kartonu, stwierdziłeś, że wewnątrz urządzenia są kropelki wody? Nie musi to oznaczać nic złego. Dowiedz się, dlaczego niektóre sprzęty AGD kupione w sklepie mogą nosić widoczne ślady użytkowania.

Spis treści

czysta zmywarka
Informacja o testowaniu zmywarki, powinna znaleźć się w instrukcji dołączonej do sprzętu. 123RF/liudmilachernetska

Wyobraź sobie hipotetyczną sytuację. Kupiłeś nową zmywarkę i chcesz ją podłączyć, ale jeden szczegół wzbudza twój niepokój. Ze zdumieniem konstatujesz, że wnętrze urządzenia jest mokre – tak jakby ktoś już z niego korzystał. Być może pomyślisz, że dostałeś zmywarkę pochodzącą ze zwrotu. Jest jeszcze jedno, całkiem prawdopodobne wyjaśnienie tej sytuacji – zmywarka była wcześniej testowana przez producenta. W jakim celu? Wyjaśniamy!

Ślady wody w nowej zmywarce – poznaj możliwą przyczynę

Każdy sprzęt AGD zanim zostanie rozesłany do sklepów, musi przejść weryfikację techniczną. Urządzenia, których działanie wiąże się z użyciem wody, a do takich należą zmywarka oraz pralka, sprawdza się m.in. pod kątem drożności wężów odpływowych, pobierania wody bądź wirowania. Jeżeli wszystkie parametry techniczne są bez zarzutu, sprzęt poddaje się osuszaniu, a następnie zapakowuje i dostarcza do sklepów. Niekiedy zdarza się, że pomimo osuszania, w wężu pozostaną resztki wody. Podczas załadunku może się ona rozlać na ścianki zmywarki i stąd nasze mylne wrażenie, że ktoś już z niej korzystał.

Nowa zmywarka ze zwrotu – jak to sprawdzić?

Testowanie sprzętu to niejedyna przyczyna śladów wody w zmywarce. Niestety, czasem się zdarza, że nieświadomie zakupiliśmy sprzęt pochodzący ze zwrotu. Klient może się rozmyślić i oddać towar bez podania przyczyny, ale tylko pod konkretnymi warunkami:

  • sprzęt jest w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu;
  • trzeba okazać paragon jako dowód zakupu;
  • zwrotu należy dokonać w ciągu 14 dni od otrzymania paczki – tylko w przypadku zakupów przez internet.

Pamiętaj, że jeśli towar kupiłeś w sklepie stacjonarnym, sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć zwrotu – nawet jeśli zostały spełnione dwa powyższe warunki. Zależy to tylko od jego dobrej woli. Jeżeli podejrzewasz, że mogłeś otrzymać sprzęt pochodzący ze zwrotu, możesz się o tym przekonać na kilka sposobów:

  • sprawdź wąż odpływowy – w używanej zmywarce często zalegają w nim resztki jedzenia;
  • odkręć filtr – zobacz, czy nie ma na nim tłustych śladów lub kawałków jedzenia;
  • przyjrzyj się zbiornikowi soli – w urządzeniu, które było tylko testowane, powinien on być pusty.

Kupiłeś sprzęt ze zwrotu – co w takiej sytuacji?

Niestety nie mamy dobrych informacji. W takich sytuacjach, zwłaszcza jeśli towar rozpakowaliśmy w domu bez świadków, jest słowo przeciwko słowu. Jedyna rada to dobrze przyjrzeć się opakowaniu jeszcze przed zakupem. Zwróć uwagę, jak zaklejony jest karton – czy taśma nie jest odklejona i czy opakowanie nie ma widocznych zagnieceń. Jeżeli urządzenie ma dostarczyć ci kurier, zweryfikuj w jego obecności zwartość przesyłki. Sprawdź, czy do sprzętu dołączona jest instrukcja obsługi oraz czy dodatkowe elementy z wyposażenia urządzenia nie są przypadkiem luzem – może to świadczyć o tym, że sprzęt był już wcześniej przez kogoś użytkowany. Pamiętaj, że każdą sporną kwestię pomoże ci rozwiązać rzecznik praw konsumenta.

Polecjaka Google News - RegioDom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na regiodom.pl RegioDom