Polacy coraz więcej wydają na wyposażenie ogrodów. Co kupowali najchętniej w drugim kwartale 2024 r.?

Katarzyna Laszczak
Opracowanie:
Polacy coraz więcej pieniędzy wydają na wyposażenie ogrodów.
Polacy coraz więcej pieniędzy wydają na wyposażenie ogrodów. materiały prasowe/ERLI
Polacy coraz chętniej inwestują w ogrody i ich wyposażenie. W drugim kwartale 2024 r. zakupy w kategorii Dom i Ogród wzrosły nawet o kilkaset procent. Wśród najchętniej kupowanych produktów znalazły się meble ogrodowe, narzędzia, elementy architektury ogrodowej oraz baseny.

Spis treści

Rynek ogrodowy jest w Polsce coraz silniejszy

Ogrody przydomowe w Polsce są bardzo popularne – jak wynika z raportu dla Stiga, więcej prywatnych ogrodów niż w Polsce jest tylko w Wielkiej Brytanii. Ogrody oraz działki zawsze cieszyły się dużym powodzeniem, a dodatkowym impulsem okazała się okres pandemii. W ostatnich latach branża ogrodnicza również rozwija się w dynamicznym tempie. Szacuje się, że rynek artykułów ogrodowych w Polsce w 2019 roku był wart 1,33 mld zł, a w 2023 roku wartość ta wynosiła już 1,6 mld zł, co przełożyło się na wzrost na poziomie ponad 20%.

Ile Polacy wydają na pielęgnację ogrodów?

Badania pokazują również, że Polacy wydają coraz więcej na rozwój swoich ogrodów. W 2022 roku średnia wartość jednego koszyka online przeznaczonego na artykuły ogrodowe wynosiła około 273 zł. To wzrost w porównaniu np. z 2021 r., kiedy 4% Polaków zdecydowało się na zakup artykułów ogrodowych w przedziale 251-500 zł, a rok później odsetek ten wzrósł do 17%.
Potwierdzają to także dane ERLI, z których wynika, że w II kwartale 2024 roku odnotowano nawet kilkusetprocentowe wzrosty sprzedaży produktów z kategorii Dom i Ogród. Największym zainteresowaniem pomiędzy marcem a majem 2024 roku cieszyły się baseny, których sprzedaż wzrosła o 117% w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim.

Ten niesamowity wzrost popularności domowych basenów świadczy o rosnącym trendzie związanym przede wszystkim z coraz cieplejszym okresem letnim w Polsce. Wraz z rosnącymi cenami wycieczek i wyjazdów, wiele rodzin decyduje się na stworzenie przydomowych wodnych parków rozrywki, które są idealnym sposobem na schłodzenie się i spędzenie czasu w rodzinnym gronie. To pozwala im cieszyć się latem w komfortowych warunkach, bez konieczności wyjazdu – mówi Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu ERLI i dodaje: To także kontynuacja trendu z okresu pandemii, kiedy to konsumenci poczuli potrzebę posiadania własnych stref wypoczynku w domach i ogrodach.

Jakie artykuły ogrodowe Polacy kupują najchętniej?

Wśród najchętniej kupowanych artykułów ogrodowych (wg danych ERLI) znalazły się:

  • meble ogrodowe kosztujące niewiele ponad 600 zł,
  • narzędzia, takie jak: podkaszarki, kosiarki czy też opryskiwacze.

W kategorii architektury ogrodowej najczęstszym wyborem były pergole, szklarnie oraz drobne elementy wykończenia.
Dużą popularnością cieszą się baseny , przy czym najpopularniejszych pozycji nie należą już proste dmuchane czy rozporowe baseny, lecz duże stelażowe zbiorniki o średnicy powyżej 3 metrów, do których dołączane są pompy wody.

Wzrost popularności e-commerce

Zauważalne są zmiany w sposobie dokonywania zakupów przez Polaków. Coraz częściej rezygnują oni z zakupów w stacjonarnych marketach na rzecz sklepów online, które oferują wygodę, szerszy wybór produktów i często niższe ceny. Widoczne jest to również w przypadku metod płatności, które w ostatnim czasie rozwinęły się w bardzo dynamicznym tempie.
Ma to swoje odzwierciedlenie w płatnościach za e-zakupy. Według statystyk obecnie aż 70% Polaków płaci za zakupy online za pośrednictwem systemu płatności BLIK. Podkreślają to również statystyki ERLI, z których wynika, że ponad 40% transakcji na platformie jest opłacanych przez system BLIK. Coraz popularniejsze staje się robienie zakupów, również tych ogrodowych, przez aplikacje mobilne.

opracowano na podstawie informacji dostarczonych przez ERLI

Źródła
https://conowego.pl/home/kochamy-wielkie-ogrody-wyniki-badania-na-zlecenie-stiga-213639
https://www.forbes.pl/biznes/biznes-ogrodniczy-allplants-jagram-legutko-blue-timber-grupa-traget/h3y96e6
https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-zaczelo-sie-od-bazaru-dzis-polska-firma-sprzedaje-produkty d,nId,6881949
https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/co-kupujemy-online
https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/co-kupujemy-online
https://eizba.pl/wp-content/uploads/2023/02/Raport_e-Izby_Dekada_polskiego-e-commerce_2023.pdf

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dom i nieruchomości

Polecane oferty

* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na regiodom.pl RegioDom