Tak wyglądają tunele na nowej trasie S3 Wrocław - Praga. Są już prawie gotowe, zobaczcie zdjęcia

Konrad Bałajewicz
Tunel TS-32.
Tunel TS-32. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Fragment S3 na odcinku od Kamiennej Góry do granicy z Czechami (Lubawki) jest już otwarty. Do zakończenia trasy pozostał jedynie odcinek poprzedzający, prowadzący z Bolkowa do Kamiennej Góry. Powstały na nim dwa ogromne tunele. Zobaczcie na najnowszych zdjęciach w naszej galerii, jak się prezentują.

Nowa ekspresówka na Dolnym Śląsku. Dojedziemy nią z Wrocławia do Pragi

Odcinek S3 Bolków - Kamienna Góra jest wykonany w ponad 85 procentach. To część projektu większej trasy prowadzącej aż od Świnoujścia do granic z Czechami (Lubawki). Dzięki niej w przyszłości dojedziemy m.in. do Pragi z Wrocławia, zjeżdżając z autostrady A4 na wysokości Legnicy. Stanie się tak, o ile Czesi rozpoczną budowę kontynuacji drogi (pierwotnie mieli zrobić to w 2023 r., ale dzisiaj mówi się, że czeska kontynuacja S3 będzie gotowa może w połowie 2025 r. lub w 2027 r.)

Dwa tunele zwieńczą budowę S3

Polski odcinek S3 jest za to już prawie gotowy. Właśnie trwają prace przy dwóch potężnych tunelach na odcinku Bolków – Kamienna Góra, który ma długość 16,1 km. To najbardziej imponujące obiekty na tym fragmencie trasy.

Tak biegnie dolnośląski nowy odcinek S3.
Tak biegnie dolnośląski nowy odcinek S3. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
  • Pierwszy z tuneli o nazwie TS-26 składa się z dwóch naw głównych: lewej (wschodniej) o długości 2 301,88 m i prawej (zachodniej) o długości 2 272,2 m. Znajduje się w nich osiem przejść ewakuacyjnych. W środku tunelu jest przejazd awaryjny. Jest to najdłuższy pozamiejski polski tunel drążony w skale.
  • Drugi tunel o nazwie TS-32 ma długość 320 metrów. W tunelu oraz w pobliżu wjazdów do tunelu zlokalizowano punkty alarmowe. Zostaną one wyposażone w gaśnice, koc ratunkowy oraz telefon alarmowy. W tunelu oraz przy wjazdach do tunelu zaprojektowano hydrant.

Przy tunelu TS-26 trwają prace naprawcze w nawie wschodniej i zachodniej, a także prace wykończeniowe przy kapach chodnikowych oraz prace naprawcze w studzienkach kanalizacyjnych. Poprawiana jest kosmetyka tunelu oraz wypełniane są przestrzenie dylatacyjne. Nad tunelem TS-32 trwa wykonywanie zasypek inżynierskich.

Ostatni fragment S3 łączący Bolków z Kamienną Górą będzie gotowy w I połowie 2024 r. Zobaczcie na zdjęciach, jak wyglądają prace przy tunelach na nowej ekspresówce:

od 16 lat

Polecane oferty

* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
4 listopada, 7:33, Południe - Północ:

Niemcom nie podoba się S3 do portu Świnoujście?Via Carpatia to też dobry kierunek dla interesów Polski !

4 listopada, 8:24, Gość:

W latach 70-tych XX wieku miała to być autostrada A3, zabiegali o nią Norwegowie, Grecy. Tak samo zabiegano o modernizację drogi kolejowej Szczecin - Śląsk oraz żeglugi na Odrze. Decydowały one o istnieniu zespołu Szczecin-Świnoujście, oraz łączności południa Europy z północą. Trasa S3 pozwoli na rozwój gospodarczy południa Dolnego Śląska. Czesi już się cieszą, że łatwiejszy będą mieli dostęp do Bałtyku

Po wielu ślamazarnych latach, kiedy rządziły kolejne ugrupowania polityczne tematy autostrad w Polsce przewijały się bardzo często. 

Mówiono o planach, były już gotowe korytarze, "były chęci", ale zabrakło kogoś kompetentnego kto potrafiłby nad tym zapanować.

Można z przykrością stwierdzić, że to co na dzień dzisiejszy mamy z autostrad zawdzięczamy w większości Niemcom, a reszta to kawałki wybudowane raczej przypadkiem i bez większego polotu. Prawie piętnaście lat zmarnowali pseudofachowcy, którzy o infrastrukturze drogowej nie mają pojęcia. Przykład autostrad o 2 pasach – zwłaszcza przy dojazdach do dużych ośrodków gospodarczych.

Szczytem inteligencji był fakt zmiany planów (istnieją[wulgaryzm]h od lat 70-tych) i przemianowanie trasy nr 3 z autostrady na drogę szybkiego ruchu(ekspresową S3).

4 listopada, 15:04, kkr:

Właśnie to poniemieckie autostrady to teraz dziadostwo.

S-ki poziomem wykonania bija na łeb ta poniemiecka A4.

Ile lat miały te nawierzchnie? Obecne remontuje się co 10 lat, betonowe co 30. Więc nie pisz bzdur. Popatrzcie na wiadukty poniemieckie. Wytrzymają kolejne 100 lat. Gierkowskie wiadukty, mosty już dawno zdezelowane, rozebrane - ponad 80% nie wytrzymało kilkunastu lat. Oczywiście błędy wykonawcze niezgodne ze sztuką budowlaną - kombinowanie z materiałami.

k
kkr
4 listopada, 7:33, Południe - Północ:

Niemcom nie podoba się S3 do portu Świnoujście?Via Carpatia to też dobry kierunek dla interesów Polski !

4 listopada, 8:24, Gość:

W latach 70-tych XX wieku miała to być autostrada A3, zabiegali o nią Norwegowie, Grecy. Tak samo zabiegano o modernizację drogi kolejowej Szczecin - Śląsk oraz żeglugi na Odrze. Decydowały one o istnieniu zespołu Szczecin-Świnoujście, oraz łączności południa Europy z północą. Trasa S3 pozwoli na rozwój gospodarczy południa Dolnego Śląska. Czesi już się cieszą, że łatwiejszy będą mieli dostęp do Bałtyku

Po wielu ślamazarnych latach, kiedy rządziły kolejne ugrupowania polityczne tematy autostrad w Polsce przewijały się bardzo często. 

Mówiono o planach, były już gotowe korytarze, "były chęci", ale zabrakło kogoś kompetentnego kto potrafiłby nad tym zapanować.

Można z przykrością stwierdzić, że to co na dzień dzisiejszy mamy z autostrad zawdzięczamy w większości Niemcom, a reszta to kawałki wybudowane raczej przypadkiem i bez większego polotu. Prawie piętnaście lat zmarnowali pseudofachowcy, którzy o infrastrukturze drogowej nie mają pojęcia. Przykład autostrad o 2 pasach – zwłaszcza przy dojazdach do dużych ośrodków gospodarczych.

Szczytem inteligencji był fakt zmiany planów (istnieją[wulgaryzm]h od lat 70-tych) i przemianowanie trasy nr 3 z autostrady na drogę szybkiego ruchu(ekspresową S3).

Właśnie to poniemieckie autostrady to teraz dziadostwo.

S-ki poziomem wykonania bija na łeb ta poniemiecka A4.

G
Gość
4 listopada, 8:32, Gość:

Przebieg E65 (trasa europejska)

Polska - 500 km :

droga ekspresowa S3 i DK3: Świnoujście – Goleniów – Szczecin – Gorzów Wielkopolski – Skwierzyna – Międzyrzecz – Świebodzin – Sulechów – Zielona Góra – Nowa Sól – Polkowice – Lubin – Legnica – Jawor – Bolków –( obecna DK3 Jelenia Góra – Szklarska Poręba) - zmieniona - Lubawka

https://pl.wikipedia.org/wiki/E65_(trasa_europejska)

4 listopada, 9:15, Gość:

Droga ekspresowa S3 – 470,6 km

Łączy Zachodnie Pomorze (Świnoujście) z granicą z Czechami na Dolnym Śląsku (w Lubawce). Przebiega w układzie południkowym przez Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę, Lubin i Legnicę. Jest elementem europejskiej trasy E65 o sumarycznej długości około 3950 km, która komunikuje szwedzkie Malmö z greckim Chania na Krecie.

https://inzynieria.com/drogi/drogi_ekspresowe_w_polsce/rankingi/66112,drogi-ekspresowe-w-polsce-najdluzsze-obecnie-trasy

G
Gość
4 listopada, 8:32, Gość:

Przebieg E65 (trasa europejska)

Polska - 500 km :

droga ekspresowa S3 i DK3: Świnoujście – Goleniów – Szczecin – Gorzów Wielkopolski – Skwierzyna – Międzyrzecz – Świebodzin – Sulechów – Zielona Góra – Nowa Sól – Polkowice – Lubin – Legnica – Jawor – Bolków –( obecna DK3 Jelenia Góra – Szklarska Poręba) - zmieniona - Lubawka

https://pl.wikipedia.org/wiki/E65_(trasa_europejska)

Droga ekspresowa S3 – 470,6 km

Łączy Zachodnie Pomorze (Świnoujście) z granicą z Czechami na Dolnym Śląsku (w Lubawce). Przebiega w układzie południkowym przez Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę, Lubin i Legnicę. Jest elementem europejskiej trasy E65 o sumarycznej długości około 3950 km, która komunikuje szwedzkie Malmö z greckim Chania na Krecie.

G
Gość
Przebieg E65 (trasa europejska)

Polska - 500 km :

droga ekspresowa S3 i DK3: Świnoujście – Goleniów – Szczecin – Gorzów Wielkopolski – Skwierzyna – Międzyrzecz – Świebodzin – Sulechów – Zielona Góra – Nowa Sól – Polkowice – Lubin – Legnica – Jawor – Bolków –( obecna DK3 Jelenia Góra – Szklarska Poręba) - zmieniona - Lubawka

https://pl.wikipedia.org/wiki/E65_(trasa_europejska)
G
Gość
4 listopada, 7:33, Południe - Północ:

Niemcom nie podoba się S3 do portu Świnoujście?Via Carpatia to też dobry kierunek dla interesów Polski !

W latach 70-tych XX wieku miała to być autostrada A3, zabiegali o nią Norwegowie, Grecy. Tak samo zabiegano o modernizację drogi kolejowej Szczecin - Śląsk oraz żeglugi na Odrze. Decydowały one o istnieniu zespołu Szczecin-Świnoujście, oraz łączności południa Europy z północą. Trasa S3 pozwoli na rozwój gospodarczy południa Dolnego Śląska. Czesi już się cieszą, że łatwiejszy będą mieli dostęp do Bałtyku

Po wielu ślamazarnych latach, kiedy rządziły kolejne ugrupowania polityczne tematy autostrad w Polsce przewijały się bardzo często. 

Mówiono o planach, były już gotowe korytarze, "były chęci", ale zabrakło kogoś kompetentnego kto potrafiłby nad tym zapanować.

Można z przykrością stwierdzić, że to co na dzień dzisiejszy mamy z autostrad zawdzięczamy w większości Niemcom, a reszta to kawałki wybudowane raczej przypadkiem i bez większego polotu. Prawie piętnaście lat zmarnowali pseudofachowcy, którzy o infrastrukturze drogowej nie mają pojęcia. Przykład autostrad o 2 pasach – zwłaszcza przy dojazdach do dużych ośrodków gospodarczych.

Szczytem inteligencji był fakt zmiany planów (istnieją[wulgaryzm]h od lat 70-tych) i przemianowanie trasy nr 3 z autostrady na drogę szybkiego ruchu(ekspresową S3).

G
Gość
4 listopada, 7:33, Południe - Północ:

Niemcom nie podoba się S3 do portu Świnoujście?Via Carpatia to też dobry kierunek dla interesów Polski !

Dzięki Pani Marszałek ruszyła budowa S3 od Legnicy do Bolkowa, bo fundusze na ten odcinek zabrał Tusk . Dla budowy obwodnicy Warszawy .

Są pieniądze na południową obwodnicę Warszawy. Premier Donald Tusk powiedział na konferencji prasowej, że udało się je pozyskać dzięki "racjonalizacji pewnych decyzji". W związku z tym później rozpocznie się budowa północnego i południowego odcinka trasy S7.

https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-tusk-bedzie-poludniowa-obwodnica-warszawy,nId,1033568

G
Gość
Czesi stworzyli widowiskową wizualizację ostatniego odcinka drogi D11 - film pokazujący, jak będzie wyglądał przejazd nią od Trutnova do granicy z Polską. Polecamy zwłaszcza te wzruszające sekundy, gdy nowa czeska droga ekspresowa spotyka się w Lubawce z polską S3...

Wizualizację prezentuje czeski portal regionalny trutnovak.cz.

http://www.trutnovak.cz/cerstva-vizualizace-casti-dalnice-trutnov-polsko-se-vam-libi-most-porici/9376/

Nowa czeska droga na tym odcinku będzie biegła przez 30 mostów, z czego 13 o długości ponad 100 m, a rekordowy ma być most w miejscowości Poříčí o długości 715 metrów, natomiast po nim most ponad rzeką Ličná - 480 metrów i most w Lamperticach - 400 m. Będą też dwa długie tunele - jeden koło Poříčí, o długości 510 metrów, drugi o nazwie Opevnění, czyli bunkry - tu pod ziemią będzie się jechać przez 430 metrów. Na ponad 20-kilometrowym odcinku są przewidziane 3 zjazdy. 

https://youtu.be/pxRBNv4Thsk
G
Gość
4 listopada, 0:07, Zed:

Kogoś poniosło. Jaka to trasa? Ale na pewno nie Wrocław-Praga. S-3 prowadzi ze Świnoujścia i omija Wrocław dość odlegle. Wrocław powinien być połączony z Pragą i Wiedniem prawdziwymi bezpośrednimi autostradami.

Trzeba było się uczyć geografii a nie wagarować

Ostatni fragment trasy S3 ma być otwarty na początku przyszłego roku. Gdy będzie gotowy, autostradą A4 i drogą S3 dotrzemy z Wrocławia już do samej czeskiej granicy.Dalej to Czesi realizują D11

A
A4
4 listopada, 0:07, Zed:

Kogoś poniosło. Jaka to trasa? Ale na pewno nie Wrocław-Praga. S-3 prowadzi ze Świnoujścia i omija Wrocław dość odlegle. Wrocław powinien być połączony z Pragą i Wiedniem prawdziwymi bezpośrednimi autostradami.

I oto chodzi do Polskich portów ! Jeszcze nie dawno jechało się po wertepach....

P
Południe - Północ
Niemcom nie podoba się S3 do portu Świnoujście?Via Carpatia to też dobry kierunek dla interesów Polski !
x
xx
od 1,5 miesiaca sie nic nie zmieniło
Z
Zed
Kogoś poniosło. Jaka to trasa? Ale na pewno nie Wrocław-Praga. S-3 prowadzi ze Świnoujścia i omija Wrocław dość odlegle. Wrocław powinien być połączony z Pragą i Wiedniem prawdziwymi bezpośrednimi autostradami.
Wróć na regiodom.pl RegioDom