Nowa ekspresówka na Dolnym Śląsku. Dojedziemy nią z Wrocławia do Pragi
Odcinek S3 Bolków - Kamienna Góra jest wykonany w ponad 85 procentach. To część projektu większej trasy prowadzącej aż od Świnoujścia do granic z Czechami (Lubawki). Dzięki niej w przyszłości dojedziemy m.in. do Pragi z Wrocławia, zjeżdżając z autostrady A4 na wysokości Legnicy. Stanie się tak, o ile Czesi rozpoczną budowę kontynuacji drogi (pierwotnie mieli zrobić to w 2023 r., ale dzisiaj mówi się, że czeska kontynuacja S3 będzie gotowa może w połowie 2025 r. lub w 2027 r.)
Dwa tunele zwieńczą budowę S3
Polski odcinek S3 jest za to już prawie gotowy. Właśnie trwają prace przy dwóch potężnych tunelach na odcinku Bolków – Kamienna Góra, który ma długość 16,1 km. To najbardziej imponujące obiekty na tym fragmencie trasy.

- Pierwszy z tuneli o nazwie TS-26 składa się z dwóch naw głównych: lewej (wschodniej) o długości 2 301,88 m i prawej (zachodniej) o długości 2 272,2 m. Znajduje się w nich osiem przejść ewakuacyjnych. W środku tunelu jest przejazd awaryjny. Jest to najdłuższy pozamiejski polski tunel drążony w skale.
- Drugi tunel o nazwie TS-32 ma długość 320 metrów. W tunelu oraz w pobliżu wjazdów do tunelu zlokalizowano punkty alarmowe. Zostaną one wyposażone w gaśnice, koc ratunkowy oraz telefon alarmowy. W tunelu oraz przy wjazdach do tunelu zaprojektowano hydrant.
Przy tunelu TS-26 trwają prace naprawcze w nawie wschodniej i zachodniej, a także prace wykończeniowe przy kapach chodnikowych oraz prace naprawcze w studzienkach kanalizacyjnych. Poprawiana jest kosmetyka tunelu oraz wypełniane są przestrzenie dylatacyjne. Nad tunelem TS-32 trwa wykonywanie zasypek inżynierskich.
Ostatni fragment S3 łączący Bolków z Kamienną Górą będzie gotowy w I połowie 2024 r. Zobaczcie na zdjęciach, jak wyglądają prace przy tunelach na nowej ekspresówce:
