– Deklaracja jest podstawą do odbierania odpadów z danej nieruchomości, jeśli jej zabraknie firmy wywozowe po prostu nie odbiorą od nas śmieci – mówi Paweł Admaczyk, wicedyrektor wydziału gospodarki komunalnej w magistracie.
Deklaracji powinno być 28 tysięcy. Składają je właściciele domów jednorodzinnych i mieszkań z budynków 3-4 lokalowych (ok. 20 tys.) oraz zarządcy nieruchomości wielolokalowych (ok. 8 tys.).
Deklaracje nie są trudne. Musimy znać numer księgi wieczystej swojej nieruchomości, numer i obręb działki, zadeklarować, czy będziemy segregować śmieci. Część osób musi dostarczyć kopię umowy z firmą, która do tej pory wywozi im śmieci.
W razie wątpliwości można skorzystać ze ściągi na stronie www.ecozmiany.pl. Czynna jest też infolinia: 91 435 11 98 oraz 91 435 11 99.
Wypełnioną deklarację najlepiej wysłać poczta na adres Urząd Miasta Szczecin, ul. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin.
Do końca tygodnia deklaracje można też składać w specjalnych punktach przy urzędzie miejskim (wejście główne, hol filharmonii oraz wejście od ul. Odrowąża) w godz. 17.30 – 18. Tu urzędnicy doradza jak wypełnić deklarację i rozwieją wątpliwości. (MP)
