
Rower elektryczny w cenie mieszkania
Jak podaje moneycontrol.com, w 2022 r. klienci niektórych deweloperów w Indiach mogli liczyć na promocję w postaci darmowego roweru elektrycznego. Było to jednak odstępstwo od normy i próba odróżnienia się od konkurencji – większość firm stawiała na bardziej typowe zachęty w rodzaju darmowego miejsca postojowego czy obniżek cen.

Sztabka złota dla każdego nabywcy
Jak podaje gazetakrakowska.pl, w 2020 r. jeden z krakowskich deweloperów kusił nabywców prezentem w postaci dwóch sztabek złota najwyższej próby (o łącznej wadze 100 g). W ramach tej tak zwanej „złotej promocji” klientów zapewniano, że złoto – tak jak nieruchomości – to pewna inwestycja.

Dywan i usługi ogrodnicze w promocji
Wg washingtonpost.com w 2008 r. na brytyjskim rynku nieruchomości pojawiła się niezwykła oferta firmy Cala Homes. Potencjalny nabywca domu miał mianowicie otrzymać 30 tys. funtów w gotówce, darmowy dywan i gratisowe usługi ogrodnicze na posesji. Jak łatwo się domyślić po dacie, był to desperacki krok w reakcji na globalny kryzys ekonomiczny.

„Mieszkanie tuż przy metrze”, którego nie zbudowano
Deweloperzy uwielbiają reklamować swoje inwestycje zaletami okolicy, które jeszcze nie istnieją. Dobrym przykładem jest Warszawa, gdzie klienci wabieni są często obietnicą zamieszkania tuż przy stacji metra. Najczęściej są to jednak stacje... dopiero planowane, które w zależności od sytuacji finansowej miasta mogą powstać albo nie. Co więcej, nawet jeśli klient ma szczęście i metro faktycznie zostanie wybudowane, to zwykle musi czekać na nie znacznie dłużej, niż obiecywał deweloper.