Akcja serwisowa gazowych podgrzewaczy wody. „Zidentyfikowano ryzyko zatrucia tlenkiem węgla"

Maciej Badowski
Opracowanie:
W urządzaniach objętych akcją serwisową zidentyfikowane zwiększone ryzyko zanieczyszczania się palnika. Może to powodować podwyższony poziom tlenku węgla w spalinach, a w najgorszym przypadku prowadzić do zatrucia.
W urządzaniach objętych akcją serwisową zidentyfikowane zwiększone ryzyko zanieczyszczania się palnika. Może to powodować podwyższony poziom tlenku węgla w spalinach, a w najgorszym przypadku prowadzić do zatrucia. Adam Jankowski/ Polska Press
Bosch Home Comfort wprowadza akcję serwisową dla dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody. Jak poinformowano, w urządzeniach stwierdzono zwiększone ryzyko zanieczyszczania się palnika. Może to powodować podwyższony poziom tlenku węgla w spalinach, a w najgorszym przypadku prowadzić do zatrucia. Akcja serwisowa dotyczy około 1000 urządzeń w Polsce.

Spis treści

Akcja serwisowa gazowych podgrzewaczy wody

Jak poinformowano w przesłanym komunikacie, Bosch Home Comfort wprowadza akcję serwisową. – Akcja dotyczy dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody o wydajności 14 litrów: Junkers Hydro 4200 WRD 14-4KB oraz Junkers Hydro 4300 WRD 14-4KG – podano.

Modernizacja urządzeń jest bezpłatna.
Akcja dotyczy dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody o wydajności 14 litrów: Junkers Hydro 4200 WRD 14-4KB oraz Junkers Hydro 4300 WRD 14-4KG. materiały prasowe. Bosch

Chodzi o urządzenia wyprodukowane w okresie od listopada 2019 do maja 2023. – Wewnętrzne kontrole jakości wykazały, że w przypadku tych urządzeń istnieje ryzyko zwiększonego stężenia tlenku węgla w spalinach, jeśli palnik jest bardzo zanieczyszczony z powodu niewystarczającej lub opóźnionej w czasie konserwacji – wyjaśniono.

Jednocześnie podkreślono, że „jeśli dodatkowo występuje słaby ciąg w kominie lub systemie odprowadzania spalin, istnieje ryzyko, że spaliny wzbogacone tlenkiem węgla mogą niezauważone wydostawać się w pomieszczeniu, w którym zainstalowane jest urządzenie, stwarzając znaczne zagrożenie dla bezpieczeństwa".

Jak sprawdzić urządzenie? Jak wygląda serwis?

Użytkownicy mogą zidentyfikować urządzenia po numerze identyfikacyjnym urządzenia – wskazano. Jak wyjaśniono, znajduje się on na tabliczce znamionowej umieszczonej na prawym boku obudowy urządzenia.

W celu ustalenia, czy ich urządzenie objęte jest akcją serwisową. Użytkownik powinien wpisać 10-cyfrowy numer identyfikacyjny urządzenia na stronie internetowej: www.bosch-homecomfort.pl a następnie postępować zgodnie z instrukcjami. Można się także skontaktować za pośrednictwem infolinii serwisowej: 801 300 810 lub wysłanie wiadomości e-mail na adres: [email protected].

Po otrzymaniu zgłoszenia urządzenia, które podlega akcji, Autoryzowany Serwis Bosch Home Comfort dokona bezpłatnej wymiany czujnika temperatury spalin oraz montażu zmodyfikowanego palnika urządzenia w domu użytkownika.

Korzystanie z wadliwego urządzenia. To musisz wiedzieć

Do czasu dokonania modernizacji w ramach niniejszej akcji serwisowej, jak podkreślono, należy przestrzegać poniższych wskazówek dotyczących bezpiecznego użytkowania urządzenia:

  • unikać korzystania z ciepłej wody użytkowej (prysznic lub kąpiel) przez czas dłuższy niż 15 minut,
  • zapewnić wystarczający dopływ świeżego powietrza do pomieszczenia podczas i po użyciu urządzenia,
  • jeśli urządzenie nie było serwisowane w ciągu ostatnich 12 miesięcy, należy niezwłocznie zlecić serwis.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty

* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na regiodom.pl RegioDom