Śmieciowe wątpliwości w Szczecinie

GDP
Śmieciowe wątpliwości w SzczecinieŚmieciowe wątpliwości w Szczecinie
Śmieciowe wątpliwości w SzczecinieŚmieciowe wątpliwości w Szczecinie Sebastian Wołosz
Uwaga mieszkańcy! Do połowy maja nie składamy deklaracji w sprawie opłat za śmieci. Powód? Uchwały o stawkach muszą najpierw wejść w życie.

Mariusz Parkitny
mariusz.parkitny@mediaregionalne.pl

Do naszej redakcji codziennie dzwonią czytelnicy zaniepokojeni nowymi zasadami opłat za odpady. Jedna z najważniejszych spraw dotyczy deklaracji, które do 15 czerwca trzeba złożyć w urzędzie miejskim. W dokumencie będziemy musieli podać informacje o tym, czy będziemy segregować odpady, o naszym adresie, numerze księgi wieczystej nieruchomości, wielkości pojemnika na śmieci. Deklaracje musi złożyć ok. 16,5 tys. właścicieli nieruchomości jednolokalowych (domów jednorodzinnych, bliźniaków, szeregowców, itp) oraz zarządcy nieruchomości wielolokalowych (wspólnot mieszkaniowych, spółdzielni). Ale składnie deklaracji jest na razie wstrzymane.

– Musimy poczekać, aż przyjęte w poniedziałek uchwały wejdą w życie. Sądzimy, że stanie się to w połowie maja. Zostanie wtedy miesiąc na złożenie deklaracji – mówi Paweł Adamczyk, wiceszef wydziału gospodarki komunalnej szczecińskiego magistratu.

Nie warto potem zwlekać, bo za brak deklaracji do 15 czerwca grozi nam nie tylko brak wywozu śmieci, ale i postępowanie administracyjne, które zakończy się karą. Niektóre rubryki deklaracji, części osobom mogą sprawić kłopoty. Dlatego urząd miasta przygotowuje program komputerowy, który „poprowadzi nas za rękę". Ale niektóre informacje lepiej przygotować sobie wcześniej – np. numer księgi wieczystej – znajdziemy w akcie notarialnym.

Ci, którzy mają w planach dłuższy wyjazd i zostawią mieszkanie bez domowników, a więc i bez śmieci będą mogli na ten czas uniknąć opłaty za odpady.

– Będą musieli złożyć dwie deklaracje. Pierwszą informującą o wyjeździe, i drugą po przyjeździe – wyjaśnia Dorota Brzozowska, dyrektor wydziału podatków i opłat lokalnych. 

____________________________________________________________

Przypomnienie

Mieszkańcy domów jednorodzinnych za odbiór i wywóz śmieci zapłacą 57 zł (jeśli je segregują) lub 85 (jeśli nie zadeklarują segregacji). Inaczej opłaty za śmieci będą regulować ci, którzy mieszkają w nieruchomościach wielolokalowych (bloki, kamienice itp). Tu obowiązuje system od ilości zużycia wody. Im więcej jej zużyjemy, tym rachunek będzie wyższy.

A śmieci za metr sześcienny wody radni wycenili na 4,35 zł (przy segregacji odpadów) i 5,55 zł w przypadku zbiorczego śmietnika.

Do rozliczenia będzie można wziąć jeden z dwóch wariantów: zużycie wody z 12 miesięcy, dwukrotność zużycia z sześciu kolejnych miesięcy.

Zarządcy, spółdzielnie, wspólnoty, które składać będą deklaracje w imieniu mieszkańców nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej mogą wybrać najkorzystniejszy dla danej nieruchomości wariant. 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Polska w czołówce Europy! Jest raport CBRE

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na regiodom.pl RegioDom
Dodaj ogłoszenie