Raport: powierzchnia obiektów handlowych oddanych w I połowie br. wzrosła o 30 tys. mkw r/r

PAP
Nasycenie centrami handlowymi w Polsce na koniec pierwszego półrocza 2024 roku wyniosło 343 mkw. na 1 000 mieszkańców. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku współczynnik ten był o 13 mkw. niższy - wskazali autorzy raportu.
Nasycenie centrami handlowymi w Polsce na koniec pierwszego półrocza 2024 roku wyniosło 343 mkw. na 1 000 mieszkańców. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku współczynnik ten był o 13 mkw. niższy - wskazali autorzy raportu. Fot. Dariusz Bloch/Polska Press
W I połowie br. oddano do użytku obiekty handlowe o łącznej powierzchni 175 tys. mkw, czyli o 30 tys. mkw. więcej rok do roku - wynika z raportu firmy Colliers. Jak podano, 90 proc. tegorocznej podaży stanowiły parki handlowe.

Łączna powierzchnia nowoczesnych obiektów handlowych oddanych do użytku w I połowie 2024 roku w Polsce wyniosła 175 tys. mkw, co oznacza wzrost o blisko 30 tys. mkw w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim – wynika z danych Colliers. Całkowite zasoby w kraju przekroczyły 13 mln mkw. Ponad 90 proc. udziału w tegorocznej podaży mają parki handlowe. W budowie znajduje się obecnie 380 tys. mkw., z czego aż 78 proc. zaplanowane jest do oddania jeszcze w tym roku.

Istotny wpływ na nową podaż miały także przebudowy obiektów już istniejących. W pierwszym półroczu w Bytomiu do użytku oddano powstały w miejscu dawnego Tesco park handlowy S1. Jego powierzchnia po przebudowie wynosi 14 tys. mkw. Rozbudowy doczekała się także m.in. grójecka Dekada, sochaczewski Multishop czy zlokalizowany w Białej Podlaskiej park handlowy Karuzela.

"Dynamiczny rozwój parków handlowych, nowe centra wyprzedażowe oraz rosnące znaczenie konceptów typu food hall potwierdzają, że rynek nieruchomości handlowych w Polsce jest w fazie intensywnej transformacji, dostosowując się do zmieniających się potrzeb konsumentów. Pod względem lokalizacji dużym zainteresowaniem deweloperów cieszą się mniejsze ośrodki, a także przedmieścia największych aglomeracji" – wskazał Wojciech Wojtowicz z Colliers.

Nasycenie centrami handlowymi w Polsce na koniec pierwszego półrocza 2024 roku wyniosło 343 mkw. na 1 000 mieszkańców. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku współczynnik ten był o 13 mkw. niższy - wskazali autorzy raportu.

Jak podano, w pierwszej połowie 2024 roku popyt na powierzchnie handlowe w Polsce był niezmiennie zdominowany przez ekonomiczne sieci handlowe, dyskonty oraz sklepy off-price. Szczególną aktywność wykazywały także sieci sklepów z elektroniką, które nie tylko otwierały nowe placówki, ale również optymalizowały powierzchnię tych już istniejących.

Pomimo intensywnego rozwoju, na polskim rynku powierzchni handlowych odnotowano także znaczące zamknięcia. Średni współczynnik pustostanów w centrach handlowych w I połowie 2024 roku wyniósł średnio 3,6 proc.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polska istotnym graczem w sektorze offshore

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na regiodom.pl RegioDom