Jak deweloperzy walczą o klientów? Przedstawiamy dodatkowe usługi świadczone przez firmy deweloperskie

Deweloper, który tylko buduje domy i mieszkania, to przeszłość. Nowoczesny to ten, którego oferta wykracza poza budowę oraz sprzedaż lokali. Wymieniamy, na jaką jeszcze pomoc mogą obecnie liczyć klienci firm deweloperskich.
  • Deweloper

    Na etapie budowy lokalu klienci mogą skonsultować z ekipą budowlaną czy architektem, czy chcą mieć standardowy rozkład pomieszczeń, czy zamierzają wprowadzić modyfikacje.

    123RF

Na rynku firm deweloperskich panuje taka sama konkurencja, jak w innych branżach. Skutek: deweloperzy, chociaż raczej nie mają powodów do zmartwień, bo klientów zgłasza się sporo, starają się poszerzać oraz ulepszać swój wachlarz ofert. To dlatego wyciągają rękę do klienta i pomagają mu kompleksowo. I nie chodzi tutaj o to, że firma oddaje do użytku mieszkania w stanie deweloperskim podwyższonym czy – na życzenie zainteresowanego – w pełni wykończone albo że klient może na etapie budowy wpłynąć na zmianę układu pomieszczeń w swoim przyszłym „M". Piszemy, na czym to nowoczesne wsparcie polega i jakie usługi dodatkowe oferuje nowoczesny deweloper.

Przeczytaj równieżJakie opłaty uwzględnić w kosztach przy kupnie mieszkania lub domu 

Dni otwarte na placu budowy

Kto nie ma czasu w dzień powszedni, w godzinach otwarcia biura dewelopera, przyjść i podpytać o inwestycję, może to zrobić w weekend. Wybrane firmy organizują dni otwarte, najczęściej robią to w weekendy – nawet w co drugą sobotę lub sobotę i niedzielę. Wtedy zarówno w biurze, jak i na placu budowy, zainteresowany ma szansę uzyskać odpowiedzi na nurtujące go pytania, no i zobaczyć na miejscu, jak wygląda budowa. 

Spotkanie z doradcą kredytowym

Kto nie dysponuje jednak gotówką, a planuje zakup mieszkania czy domu, musi posiłkować się kredytem. Gdy natomiast nie ma czasu pofatygować się do poszczególnych banków i zapytać o ich oferty, ma szansę spotkać się z doradcą kredytowym, a spotkanie to jest aranżowane właśnie przez przedstawicieli dewelopera, w ich firmie. Porady kredytowe udzielane są bezpłatnie. Na spotkaniu pojawia się niezależny ekspert finansowy, a nie przedstawiciel jednego, konkretnego banku. Proponuje z reguły kilka rozwiązań (czasem nawet przedstawia oferty ponad 25 banków) klientowi, zainteresowanemu zakupem mieszkania od tego dewelopera. Jeżeli klient zdecyduje się na daną ofertę, doradca pomoże przebrnąć mu przez procedurę, zmierzającą do złożenia wniosku kredytowego, a więc przede wszystkim skompletować wymagane dokumenty. Zdarza się też, że jeśli klient nie dysponuje wolnym czasem, współpracujący z deweloperem doradca kredytowy odwiedza go w jego domu. Gdy natomiast klient nie zechce skorzystać z przedstawionej oferty, może po prostu odmówić.

Konsultacje z projektantem i dekoratorem wnętrz

Mieszkanie wybrane, kredyt przyznany. Teraz czas na to, aby kupujący zdecydował, jak ma być w jego wymarzonym „M". Jeśli brakuje mu czasu albo ochoty, aby samemu się o to zatroszczyć, z pomocą znowu przyjdzie deweloper. Część firm, stawiających budynki wielorodzinne, współpracuje z architektami wnętrz. Deweloper jest zatem w stanie umówić takiego eksperta z kupującym mieszkanie, a ten za konsultacje nie zapłaci ani złotówki. Bywa, że niektórzy fachowcy mają ustalone godziny dyżurów np. kilka razy w miesiącu i wówczas klient nie musi się anonsować. Po prostu przychodzi na dyżur projektanta czy dekoratora. Takie spotkanie nie jest zobowiązujące: jeśli klientowi nie przypadną do gustu proponowane rozwiązania, może odmówić.

Polecamy poradnik: Na co zwrócić uwagę przy kupnie mieszkania 

Indywidualna obsługa klienta

Gdy przyszły lokator ma sprawę do załatwienia z deweloperem, nie zgłasza się do osoby, która akurat odbiera telefon w biurze czy która odbiera e-maila, lecz ma niejako przypisanego opiekuna. To znaczy: nabywca mieszkania korzysta z pomocy wyznaczonego przedstawiciela firmy deweloperskiej i to on prowadzi sprawy klienta, a w razie niejasności, pomaga mu je wytłumaczyć. Korzystanie z indywidualnej obsługi jest bezpłatne dla klienta. Zaletą tego rozwiązania jest to, że opiekun zna bieżącą sytuację klienta, więc ten drugi nie musi za każdym razem innemu pracownikowi firmy deweloperskiej tłumaczyć, z jaką sprawą się zwraca. W przypadku niektórych firm załatwienie sprawy odbywa się nawet bez wychodzenia z domu. Na portalu dewelopera istnieje tzw. strefa klienta. Po zalogowaniu się na swoje konto może on wysłać wiadomość z prośbą o interwencję. Odbiorcą tejże wiadomości będzie właśnie opiekun klienta.

Pomoc przy przeprowadzce

Gdy zbliża się wyczekiwany moment, może okazać się, że wszystkie ekipy przeprowadzkowe akurat mają tyle zleceń, że są zmuszone odmówić dzwoniącemu. Z pomocą znów przyjdzie deweloper, od którego klient kupił mieszkanie. Niektóre firmy przeprowadzkowe współpracują bowiem z deweloperami. Usługę przeprowadzki, łącznie z wniesieniem mebli i sprzętów do mieszkania, wykonają nawet za darmo albo za częściową odpłatnością. 

Szukanie działki pod budowę domu

Gdy klientowi marzy się dom, a nie mieszkanie w bloku, ale nie wybrał jeszcze miejsca pod inwestycję, przy wsparciu dewelopera może znaleźć działkę budowlaną. Są deweloperzy, którzy pomagają poszukać wolnych terenów pod zabudowę jednorodzinną – i to niekoniecznie wśród ofert ogólnodostępnych, opublikowanych w internecie czy prasie. To z myślą o swoim kliencie. Po wyborze i zakupie działki przez niego, mogą również poprowadzić sprawy związane z realizacją inwestycji, wyręczą w dopełnieniu formalności od „A" do „Z".

Dowiedz sięDlaczego warto zapoznać się z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego 

Autor: Katarzyna Piojda
0komentarzy