Ponad dwa miesiące nie mają ciepłej wody

– Ci fachowcy to chyba leją wodę. Trzeci miesiąc leci nam bez ciepłej – skarżą się mieszkańcy bloku przy ul. Fordońskiej 432 w Starym Fordonie w Bydgoszczy. A ADM kolejny raz obiecuje poprawę sytuacji.
  • Lokatorka bez ciepłej wody

    - Regularnie płacimy za mieszkanie, a musimy żyć w takich warunkach. Dla mnie mieszkanie bez ciepłej wody to przeszkoda nie do pokonania, bo nie jestem w stanie dźwignąć garnka z zagrzaną wodą - mówi 86-letnia pani Ewa.

    Jarosław Pruss

W budynku jest 120 mieszkań, w tym sześć dla osób niepełnosprawnych. – I prawie we wszystkich, jednych i drugich, mamy stale problemy z wodą – utrzymują lokatorzy. Nie zalegają z opłatami.

To przede wszystkim starsi, często samotni, ludzie. – I schorowani, na przykład jak ja – dodaje pani Ewa.

Kilkanaście metrów do pokonania przez lokatorkę

Kobieta ma 86 lat, mieszka sama. Ma też problemy z chodzeniem. – No do czego to doszło, żebym sąsiadkę musiała prosić albo ściągać wnuczkę z daleka, żeby mi na stare lata przeniosły zagrzaną wodę z kuchni do łazienki – denerwuje się kobieta. – Mieszkanko jest małe, ale w moim przypadku te kilkanaście metrów stanowi drogę nie do pokonania.

Starsza pani porusza się jedynie za pomocą balkonika. Sama nie udźwignie garnka z wodą. – W lodowatej wodzie można myć się raz na jakiś czas, ale żeby dzień w dzień i tak od września? – pyta pani Ewa.

Administracja Domów Miejskich, zarządzająca budynkiem przy Fordońskiej, dostała zgłoszenia od mieszkańców na początku października. Od razu wysłała ekipę, która miała zdiagnozować i usunąć awarię. Konieczna była m.in. wymiana pompy, ale kłopoty z dostawą ciepłej wody dalej występowały.

Nadzieje administracji

I dalej występują. – Liczymy na to, że w najbliższym czasie ciepła woda popłynie ze wszystkich kranów – mówiła nam Magdalena Marszałek, rzecznik ADM, na początku listopada. Wtedy o problemie pisaliśmy pierwszy raz. Już wtedy lokatorom ze Starego Fordonu wydawało się, że fachowcy coś długo naprawiają usterkę.

Ten lokator też miał problemy: Żyje bez łazienki, kuchni i ogrzewania 

Teraz ich to, delikatnie mówiąc, denerwuje. – Jeśli spóźnilibyśmy się z opłatami za mieszkanie, nie minąłby miesiąc, a dostalibyśmy monity. Tymczasem jesteśmy pozbawieni ciepłej wody od początku jesieni, a ekipy przyjeżdżają i rozkładają ręce – mówią starsi mieszkańcy z wyraźnym wzburzeniem.

Czekając na ciepłą wodę

Rzeczniczka ADM zapewnia, że na początku grudnia brygada zacznie następne prace w budynku. 
– Do 20 grudnia przeprowadzi całkowitą regulację instalacji ciepłej wody – zapowiada Magdalena Marszałek. Na kwestię opłat za lokale przy Fordońskiej 432 przedstawicielka administracji też odpowiada: – Z uwagi na przedłużające się problemy naszych najemców, w ramach rekompensaty, w rozliczeniu rocznym zostaną im naliczone bonifikaty – dodaje.

– No. Dobre i to – podsumowują lokatorzy. 

Autor: Katarzyna Piojda
0komentarzy