Nowe mieszkania socjalne w Bydgoszczy

Ponad 100 mieszkań socjalnych przybędzie w Bydgoszczy do końca przyszłego roku.
Budowa bloków socjalnych przy ul. Odrzańskiej
Roboty na Odrzańskiej idą pełną parą. Koniec prac - w grudniu 2012 roku

fot. Andrzej Muszyński

Na terenie Bydgoszczy jest ponad 750 mieszkań socjalnych. To lokale o obniżonym standardzie, nierzadko ze wspólnymi łazienkami i kuchniami. Są też samodzielne - jak w zwykłych blokach. W kolejce oczekujących na takie lokale jest około 900 rodzin. To m.in. bydgoszczanie, którzy nie płacili za lokum i mają sądowy wyrok eksmisyjny. Za mieszkania socjalne płacą znacznie mniejszy czynsz - 1,23 zł za m kw.

Budowa pełną parą

Budowa bloków socjalnych przy ul. Odrzańskiej w Brdyujściu to jedna z większych inwestycji miasta w ostatnich latach. - Budujemy jednocześnie cztery bloki, w których znajdą się 72 lokale socjalne - mówi Lucyna Kojder-Szweda, dyrektor Wydziału Inżyniera Miasta i Nadzoru Inwestycyjnego w Urzędzie Miasta. - Jedną trzecią prac już wykonaliśmy. Inwestycja powinna zostać zrealizowana do końca 2012 roku.

Parter czy piętro?

Bloki są dwukondygnacyjne. W jednym będą 24 mieszkania. W trzech pozostałych - po 16. Przed blokami zostaną wyznaczone 72 miejsca postojowe. Dzieci będą miały do dyspozycji plac zabaw.

Koszt inwestycji to około 5,5 miliona złotych.

Tanie lokale socjalne miasto buduje także w innym miejscu. Przy ul. Kapuściska 9 niebawem ruszy przebudowa budynku mieszkalnego z częścią hotelową.

Pakują manatki

Prace się zaczną, gdy wszyscy lokatorzy się wyprowadzą na czas przebudowy. To Administracja Domów Miejskich zapewnia im inne mieszkania tymczasowe.

- Przy Kapuściskach mieszkały 32 rodziny. 31 z nich otrzymało i przyjęło nowe przydziały. Większość się przeprowadziła. Pięć rodzin jest w trakcie przeprowadzki. Jeszcze jedna osoba oczekuje na lokal zamienny, który w najbliższych dniach ma się zwolnić - wyjaśnia Magdalena Marszałek, rzeczniczka ADM.

W przebudowanym bloku znajdą się 32 mieszkania. - 10 kawalerek, 18 dwupokojowych i cztery z trzema pokojami - wymienia Kojder-Szweda. Przy bloku stanie plac zabaw. Będą też miejsca postojowe na około 10 samochodów.

Dom na święta

Prace mają potrwać, podobnie jak w przypadku budowy na Odrzańskiej, do końca przyszłego roku. Nie wiadomo jeszcze dokładnie, ile będzie kosztować inwestycja. Mogą to być ponad 3 miliony złotych. Miasto spodziewa się 30 proc. dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego.

Autor: Katarzyna Piojda
Podziel się:
Wersja do drukuWersja do druku
Zdjęcia
  • Budowa bloków socjalnych przy ul. Odrzańskiej
39komentarzy
Dodaj komentarz
mieszkania socjalne
Czegos tu nie rozumiem???.Przy nowych blokach socjalnych , gdzie czynsz za 1.m. kw. WYNOSI 1,2.ZL. miasto buduje dodatkowo parking na 72 auta ???DLA KOGO??? no chyba nie dla mieszkancow!!!!! MORZNA MIEC WLASNY SAMOCHOD I DOSTAC MIESZKANIE SOCJALNE????
waldemar 2000, 02.08.2011, 18:29
Mieszkania socjalne
Nie rozumiem - a co z tymi osobami, co oczekują 7 lat na mieszkanie socjalne dlatego bo chciał mieszkanie właściciel. Płacą czynsz całe życie nie 1.23 zł tylko 7.80 jaka jest ich szansa - chcą płacić czynsz regulowany przez miasto.
ada, 15.09.2011, 15:08
I za taki wypas będą płacić
I za taki wypas będą płacić 1,2zł coś tu nie rozumiem
Ilona, 04.10.2011, 15:13
mieszkanie socjalne
ktoś kto oczekuje na mieszkanie socjalne nie koniecznie jest z patologi może jest w cięzkiej sytułacji nie dostaje kredytu by kupić a na wynajem go nie stać a auto kupione za 1000 lub 2000 to nie za grubą kasę to nie luksus
drzycimska, 29.05.2012, 22:34
no tak ale co zrobić
no tak ale co zrobić niby biedni a bmw sie wożą
radryp@wp.pl, 28.07.2012, 18:34
Socjalne
Witam
Mieszkanie socjalne to dla bogatych ludzi bo biedni nie mają szansy na mieszkanie garaże tylko ADM niech postawi no i farby da do malowania po klatkach i popielniczki niech postawią ,i Dłużnicy Górą
Będziejeski, 26.12.2012, 14:32
Socjalne
W naszym kraju można wszystko .Mieszkanie Socjalne i szkoda ze AdM nie dodaje gratis Garaży .
Będziejeski, 11.01.2013, 11:43
Jakim prawem??
Miasto buduje mieszkania dla darmozjadów. W nagrodę za to, że nie płacili czynszu i mają eksmisję ,dostana za darmo nowe mieszkania i będą je użytkować za symboliczną złotówkę. Ja mieszkam w barakach na Glinki i od lat płacę regularnie wszystkie opłaty / duże/ do ADM. Wobec tego , żeby zwiększyć sobie szansę na poprawę warunków chyba przestanę wnosić opłaty. Jak dostanę eksmisję, to będę miał prawo do mieszkania w normalnym budynku, a nie w tych slamsach.
Mieszkaniec z Os.Glinki, 02.11.2011, 15:52
Jakim prawem mierzy sie wszystkich jedna miara
Drogi mieszkancu z os. Glinki nie kazdy czlowiek mieszkajacy w socjalnych blokach jest darmozjadem ....sa ludzie ktorzy zamieszkuja w bloku socjalnym to uczciwi ludzie ktorzy tez placa ...trzeba najpierw pomyslec co sie chce napisac bo mierzenie jedna miara w tym momencie obrazilo normalnych ludzi ktorzy uzytkuja takie mieszkania bo w zyciu im ciezko i nie stac na wyzsze czynsze !!! A w slamsach to niekomu nie powinno sie zyczyc mieszkac kazdy moze dostac 2 sznse na normalne zycie , oczywiscie znajduja sie jednostki osob dostajacych takie mieszkania i dewastuja i nie placa
mieszkanka Kapuscisk, 22.05.2012, 09:44
ooo
zastanów się co piszesz!!!Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora!!!!Ja oczekuje na takie mieszkanie 4 lata -jak narazie.I nie jestem ani menelką ,anie nie woże się bmw.35 lat temu zaadoptowałam sobie strych na mieszkanie,mam przydział z urzędu!!Kupe pieniędzy wydałam,dbałam i nie zalegałam z czynszem!!A teraz znalazł się właściciel i mam brać gacie i spadać na socjal.Nawet o zwrot kosztów nie mogę prosić>Zrobiłam sobie mieszkanie,a teraz po prostu mam je oddać właścicielowi,ot tak!!!I k....iśc na 5 metrów socjalu!!!Uważasz ,że to luksus dla mnie,że jestem darmozjadem???Nie jestem pracującą zawsze księgową,której tak płaca w polsce,że nawet nie może sobie kupić mieszkania tylko w... na stare lata na 5 m socjalu!!!Wiesz ile ludzi potraktowano w ten sposób????Jaka to dla nas tragedia??????????????Prawo jest chore w naszym kraju !!!!!!!!!!!!!!!!!!Kupiłam sobie 35 lat temu poddasze a teraz mam spadać!
gaik, 12.09.2012, 09:18
Tak to prawda nie płacić a i
Tak to prawda nie płacić a i tak dostaniesz i to jakie
Będziejeski, 26.12.2012, 14:36
Dlaczego pomyslodawca
Dlaczego pomyslodawca projektu nie postawi koło siebie takiego bloku socjalnego ,z chołota ktora nie placi rachunkow za czynsz ,tylko na spokojnym osiedlu gdzie wiekszosc to emeryci, co z mieszkancami bloków obok ci ludzie pewnie płaca czynsz regularnie mieszkaja w obskornych blokach i beda patrzec jak chołota mieszka w nowo postawionych blokach ze swoich okienek i na ich miejscu tez przestałbym płacic za czynsz w takich warunkach pozdro.
temat, 27.11.2011, 18:55
Gratuluję polotu!!!
To jest jakieś nieporozumienie. Jeżeli osoby, które nie płacą, mają mieszkać w nowych blokach i nadal nie płacić oraz dewastować, to dlaczego te bloki nie otrzymają statusu lokali komunalnych. Można by było wprowadzić do nich, ludzi którzy płacą regularnie czynsz, są najemcami lokali komunalnych w starych ruderach i wówczas tym starym budom nadać status lokali socjalnych. Mieszkam w kamienicy, która od 50 lat nie była remontowana, ale niestety ja nie zasługuję na nowe mieszkanie, bo płacę czynsz, lepiej dać mieszkania menelom na zmarnowanie. Gratuluję polotu!!!
Wojciechowska, 13.03.2012, 17:26
mam dziecko niepełno sprawne
mam dziecko niepełno sprawne czekam na jakie kolwiek meszkanie nie dostane mieszkania na kredyt bo nikt mi go nie udzieli ,rzeprowadzam się 10 raznie mam już siły a socjalne to dlamnie jakiś szansa a ja panu zazdroszcze bo ma pan dach nad głową ,chciłabym miec czynsz i go płacicale mieszkać
drzycimska, 29.05.2012, 22:44
jesteście wszyscy w błędzie
jak można innych porządnych ludzi obrażać. ja dostałam takie mieszkanie i nie jestem menelem tylko pracującą ciężko kobietą po 50 którą los skrzywdził przez takich facetów jak ci ,którzy takie bzdury wypisują . porządny człowiek nie będzie oceniał innych jak ich nie zna. dostałam tylko dla tego że płacę i nie mam zaległości a nie stać mnie na komunalne. pozdrawiam
maria, 28.07.2012, 19:04
ad vocem
a kto Pani nie pozwalał biegać się o mieszkanie z zasobów gminny????Nieraz warto pomyśleć zanim się coś napisze!!!!!!
kowal , 11.12.2012, 00:28
menele
mieszkasz w ruderze ?-to znaczy że też jesteś menel ,bo nie robisz nic aby to zmienić.Ja np.mieszkam w starym budynku ADM ale mieszkanie wyremontowałem.Mam łazienkę ,posadzki ,i.t.p.Nie stać mnie coprawda na ogrzewnie gazowe i palę nadal w piecu ale nie mówię że to rudera.Poprostu trzeba zadbać , a nie tylko wyrzekać i czekać aż ci podadzą na tacy.I zgadzam się z niektórymi przedmówcami ,że nie wszyscy są menelami którzy idą na socjalne.Pozatym sprawdż jakie warunki musisz spełnić aby skorzystać z takiego mieszkania,dlatego myślę że menele raczej się tam nie wprowadzą ,a raczej ci co mają dobre układy.
kormoran, 21.12.2012, 21:34
Socjalne
Mieszkac w socjalu to bajka Można podziękować WADZĄ BYDGOSZCZY ZA SERCE DLA DEWASTACJI .
MOŻE SĄ ZASTRASZANI I DLATEGO DAJĄ TAKIE MIESZKANIA
MOŻE TRZEBA PRZEŚWIETLIĆ ADM
Jadzia, 11.01.2013, 11:49
Masz racje nie znam ludzi z
Masz racje nie znam ludzi z socjalu normalnych tylko meneli
Zygmunt, 24.02.2013, 16:17
mieszkania adm
mieszkam obok wybudonowanych blokow i krew mnie zalewa ze place normalnie czynsz i to niemaly a poza tym musialam wplacic kaucje za mieszkanie ktore nadawalo sie do generalnego remontu! a menele przyjda do nowego chyba przestane tez placic ... to dostane nowe mieszkanie !! COS TU JEST NIE HALOOO MOZE POWINNA SIE TYM ZINTERESOWAC TELEWIZJA...
kowalski, 09.05.2012, 15:43
MENELE I....
Rozumiem rozgoryczenie w/w rozmówców...i tu pod tym sie podpisuję,ale nie rozumiem dlaczego ktoś jest jest postrzegany jak "menel" tylko dlatego że mieszka w socjalu...różnie sie uklada w życiu ...a dewastacja i sposób bycia/życia to inna para kaloszy...do pełni obrazu osób jakie zamieszkują socjal proszę dodać osoby samotne .chore, wielodzietne ,takie które utraciły pracę bądz mają pracę na umowach śmieciowych oraz takie z półświatka...
osoby którym śmieci nie przeszkadzają a u kogoś zadbane obejscie wręcz trzeba zdewastować bo?...jest ładnie...osoby których kultura i zachowanie pozostawia wiele do życzenia....rozpisałam się ale to jest mix wszystkiego i
nie wiem jakimi kryteriami kieruje sie ktoś kto nadaje przydziały na takie lokum
Reasumując-choć nie jesteś menelem a mieszkasz w takim lokum czy okolicy
masz już "łatkę"przypietą i patrzą na ciebie jak na margines społeczny...
LUDZIE ZOBACZCIE W JAKICH CZASACH ŻYJEMY...PATRZCIE TROSZKĘ SZERZEJ...NIGDY NIE WIADOMO KOMU Z NAS SIĘ TO PRZYTRAFI ...
MARIA, 15.05.2012, 21:47
mieszkam w socjalu w cale
mieszkam w socjalu w cale niejestem menelem.sama wychowuje dzieci niepelnosprawne.w moim wypadku musialam wybierac zaplacic wysokie rachunki czy kupic dzieca drogie leki.czy dlatego ze wybralam dobro dziedzi kupujac im leki przez co mieszkam w socjalu to jestem menelem a moje dzieci gorsze???????????pozdrawiam
ania, 28.05.2012, 21:24
I bardzo dobrze niech buduja
I bardzo dobrze niech buduja bo w mieszkanich socjalnych sa tez normalni ludzie i uczciwi ktorzy placą za mieszkanie choc wiekszosc nie placi powinni rozdzielić tych normalnych od chołoty
Mieszkanka z kapuścisk, 29.05.2012, 18:53
1 na 100 brawo
1 na 100 brawo
Jadzia, 11.01.2013, 11:50
jesteście wszyscy w błędzie
ci wszyscy co używają takich słów jak menele to chyba sami nimi są . jak można porządnych ludzi obrażać. mieszkania dostali ci którzy płacą i nie mają zaległości. ktoś tu chyba komuś zazdrości.
maria, 28.07.2012, 19:10
socjal-kryteria
sprawdż jakie kryteria musisz spełnić aby otzrymać taki socjal.To wcale niesą mieszkania dla najuboższych!!!!!
kormoran, 21.12.2012, 21:37
Trafione ,
Trafione ,
Będziejeski, 26.12.2012, 14:40
DŁUŻNICY POWINNI MIESZKAĆ W
DŁUŻNICY POWINNI MIESZKAĆ W SZAŁASACH .
Zygmunt, 11.01.2013, 11:52
ubogi w zyciu mocny w gębie
ubogi w zyciu mocny w gębie
Jadzia, 11.01.2013, 11:51
SOCJALE
Zamiast zazdrościć powinniście zrozumieć sytuacje innych ludzi. Nie każdy kto nie płaci czynszu jest "menelem" Boli Was to, że ludzie mający gorszą sytuacje materialną mają szanse na lepsze warunki mieszkaniowe?Jednak "syty glodnego nie zrozumie"! Są ludzie, którzy mieszkali przez wiele lat w zimnych obskurnych kamienicach, więc chyba w końcu im się coś od życia należy!? Nie kazdy ma latwy start w życiu.
xyz, 02.06.2012, 19:02
ludzkosc jest podla
mam 23 lata i sama sie staram o zamiane mieszkania na odrzanska...dla wiadomoscvi innych ludzi jestem rozsadna i normalna place regularnie za czynsz!na socjalnym wyladaowalam dwa lata temu przez eksmisje moj tata nie placil bo wolal mi dac jesc!zmarl a ja musze sobie radzic,mama tez zmarla ludzie nie maja serca...naprawde..sa tez menele owszem ludzie sa rozni ale i tacy znajda sie w kazdej czesci bydgoszczy
ewa, 06.06.2012, 21:59
taki wypas ze wszystko na
taki wypas ze wszystko na prad gowno wiecie
Mieszkanka z kapuścisk, 12.06.2012, 16:22
mieszkania socjalne
Zanim się kogoś obraza , należy się zastanowić. Nie wszyscy lokatorzy takich mieszkań to patologia. W takich mieszkaniach mieszkają tez ludzie o niższych dochodach, spełniających określone warunki dochodowe.Słusznie ktoś zauważył , wszystko na prąd, licznik przedpłatowe do tego , no i umowy na czas określony. I to nie chodzi o ewentualne eksmisje z powodu niepłacenia czynszu, wystarczy przekroczyć dochody w niewielki stopniu , już się traci prawo do tego typu lokalu.To lokale dla ludzi o niskich bardzo dochodach. A do tych mieszkań patologia sie nie dostanie na pewno.
Bydgoszczanin, 22.06.2012, 01:11
Sami dłużnicy i to ludzie na
Sami dłużnicy i to ludzie na stanowisku ,ale lepiej flaszke a czynsz poczeka
Zygmunt, 24.02.2013, 16:20
nie mierzy się wszystkich jedną miarą!!!!!!!!!!!
miasto ma obowiązek pomagać mieszkańcom będącym w trudnej sytuacji, a że ktoś mieszka w socjalu nie oznacza, że jest hołotą, ludzie są różni w normalnych budynkach też nieraz mieszka patologia, ale tego już nie widzicie, wniosek jest jeden - ZAZDROŚCICIE !!!!!!!!!!!!!!!
skmj, 17.07.2012, 14:18
czego moze napiszesz
czego moze napiszesz
Zygmunt, 11.01.2013, 11:54
Miasto nowe budynki powinno
Miasto nowe budynki powinno sprzedać i kupic na rynku wtórnym wiecej tanszych mieszkan, żeby nie trzeba było tak długo czekać na nie. Jesli ktoś ma przejściowom trudnom sytuacje to potrzebuje mieszkania nie kniecznie o tak wysokim standardzie, ale szybko. Dla osób eksmitowanych zamiast być to karą będzie nagrodą za niepłacenie czynszu
Monika, 16.08.2012, 17:37
Nie każda eksmisja jest z
Nie każda eksmisja jest z powodu zaległości czynszowych. Są i takie gdzie znajduje się właściciel kamienicy i zwyczajnie odzyskuje lokale.
Urszula, 23.08.2012, 14:31
kilka takich mieszkań
kilka takich mieszkań socjalnych (kontenerów)postawili na ul. kaplicznej wcześniej w tym miejscu stały baraki gdzie mieszkali normalni ludzie którzy dostali eksmisję i możliwość wykupu mieszkać w blokach, Teraz kiedy stoją tam kontenery gdzie ludzie mieszkający tam to hołota która została przesiedlona w związku z niepłaceniem za swoje mieszkania. Teraz spokojnie mieszkają w tych kontenerach mieszkalnych gdzie na każdym z nich wici satelita a przed domami samochody i gdzie tu prawo??
zawiedziony, 12.01.2013, 09:20

Serwis regiodom.pl to bardzo obszerna baza dotycząca nieruchomości. Znajdziesz tu m.in. ogłoszenia nieruchomości związane z kupnem i wynajmem mieszkań, domów i obiektów komercyjnych oraz kupnem i dzierżawą działek budowlanych. Ponadto oferujemy artykuły i poradniki budowlane ułatwiające wybór odpowiednich technologii lub produktów do takich procesów jak budowa domu, remont i wyposażenie domu lub mieszkania. Znajdziesz u nas zdjęcia wnętrz, aranżacje, porady i pomysły jak urządzić swój wymarzony dom lub mieszkanie. Pomożemy ci również w zaprojektowaniu i pielęgnacji ogrodu.