Inwestycje w Mielnie: Rezydencja Park i apartamentowiec Dune

Udany sezon dla rynku apartamentów w kurortach Mielno Holding - Firmus Group, jeden z liderów rynku nieruchomości w miejscowościach wypoczynkowych, wprowadził do sprzedaży w tegorocznym sezonie letnim blisko 120 apartamentów. Deweloper podsumowuje bardzo dobre wyniki sprzedaży.
  • Rezydencja Park w Mielnie

    Mielno Holding

Inwestor realizuje obecnie w Mielnie dwa apartamentowce - luksusowy budynek Dune, położony przy samej plaży, i kameralny projekt Rezydencja Park zlokalizowany przy jednym z głównych deptaków prowadzących do morza. Apartamenty z obu inwestycji wprowadzone zostały do sprzedaży w tegorocznym sezonie. Oba projekty osiągnęły wysoki poziom sprzedaży.

 

- Apartamenty w ekskluzywnym projekcie Dune, zaledwie w kilka tygodni po starcie, sprzedaży rozeszły się w blisko 40 proc., z kolei Rezydencja Park sprzedała się w całości jeszcze przed oddaniem budynku do użytku - informuje Cezary Kulesza, kierownik działu sprzedaży i marketingu Mielno Holding - Firmus Group. To bardzo dobry wynik. Szczególnie, że firmy analizujące rynek nieruchomości wypoczynkowych oceniają, iż ok. 20 proc. wynosi poziom sprzedaży, ale w obiektach będących w zaawansowanej fazie realizacji.

 

Jak to wygląda na tle rynku? Eksperci podkreślą, że po tym jak w latach 2006 - 2007 zaroiło się od inwestycji na morzem, rynek się załamał, i wiele projektów do dziś stoi niesprzedanych.

A deweloperzy zdecydowanie zwolnili tempo w budowie nowych obiektów. - Część rynku zapewne tak wygląda. Jednak, patrząc na aktywność klientów i ich oczekiwania, oceniamy, że inwestycje w atrakcyjnych lokalizacjach, wybudowane w wysokim standardzie, bez problemu znajdują nabywców - mówi Cezary Kulesza.

 

Deweloper ocenia też inne trendy, jakie dało się zauważyć w szczycie tegorocznego sezonu letniego. Wiele osób kupuje apartamenty nad morzem na własny użytek, widać jednak wyraźnie rosnący popyt w zakupie nieruchomości pod wynajem. Duża jest też świadomość - osoby, które planują zakup, wnikliwie analizują ceny, jakość i lokalizację poszczególnych inwestycji. Dziś nikt nie kupi apartamentów w szczerym polu, bez atrakcyjnego widoku i infrastruktury za progiem.

 

Zdecydowana większość klientów podejmuje decyzje o zakupie po dokładnym obejrzeniu inwestycji, nawet, jeśli jest ona dopiero w fazie budowy. - Oceniają na własne oczy położenie budynku i odległość od morza. To pokazuje znaczny wzrost świadomości i oczekiwań klientów wobec deweloperów - zauważa Cezary Kulesza.

 

Nieruchomości na całym rynku sprzedają się dziś chętniej w momencie, gdy budynek już stoi. Tak też było z pierwszym etapem Rezydencji Park w Mielnie, w której połowa apartamentów sprzedała się po zamknięciu stanu surowego w budynku. Jednak nie zawsze jest to reguła.

 

- Sukces Dune i obecny poziom sprzedaży II etapu Rezydencji Park pokazuje, że nie zawsze w początkowej fazie realizacji odnotowuje się mniejszą sprzedaż. Dla wielu klientów to dobra okazja do negocjacji, gdyż ceny są niższe, a deweloper bardziej otwarty na rabaty - wyjaśnia szef sprzedaży Mielno Holding - Firmus Group.

 

Inwestor zauważa jednak, że koniec wakacji nie jest równoznaczny ze spadkiem popytu na nieruchomości wypoczynkowe. Wrzesień był miesiącem, w którym deweloper odnotował wzmożone zainteresowanie apartamentami wśród zamożnych, i bardziej zdecydowanych klientów, którzy szybciej podejmują decyzje.

- Dlaczego jesienią, a nie latem? Prawdopodobnie managerowie wrócili z wakacji, i dopiero teraz rozpoczynają sprawy związane z biznesem i inwestycją kapitału - wyjaśnia Cezary Kulesza.

 

Obecnie ceny w luksusowym apartamentowcu Dune kształtują się na poziomie 9.000 - 14.000 zł za m kw. w standardzie „pod klucz", czyli z wysokiej jakości podłogami, glazurą, w pełni wykończoną łazienką i kuchnią wyposażoną w meble i sprzęt AGD. W kameralnej Rezydencji Park 7.500 zł za m kw. również za apartament w pełni wyposażony.

 

Mielno Holding - Firmus Group nie tylko buduje kolejne apartamentowce w Mielnie. Inwestor z norweskim kapitałem postawił przede wszystkim na rozwój miejscowości i regionu. Od lat sukcesywnie inwestuje zmieniając Mielno z miejscowości wakacyjnej, w całoroczny, prestiżowy kurort. Przyczynią się do tego także następne inwestycje jakie deweloper zrealizuje w Mielnie m.in. wart 500 mln euro projekt Beach City, największy plan inwestycyjny na polskim wybrzeżu, w ramach którego na 36 ha nieruchomości z 2,5 km dostępem do plaży znajdą się apartamentowce, hotele, lokale handlowe i usługowe, restauracje oraz port jachtowy. 

Autor: GDP
0komentarzy