Ranking deweloperów. Sprawdź przed kupnem mieszkania

Badanie jakości polskich biur deweloperskich przygotowane zostało przez International Service Check. Pokazało ono, że o satysfakcję klienta najlepiej zadbają Ronson Development i Atal z Wrocławia, a także warszawski SGI Baltis
  • Dweloperzy

    International Service Check

Wśród przebadanych deweloperów w pierwszej piątce znalazły się, obok wspomnianych Ronson Development oraz SGI Baltis, także Grupa Inwestycyjna Hossa S.A., Dom Development S.A. oraz Grupa Deweloperska Geo.

Zakup własnego M

Wybór mieszkania nie jest łatwy – szczególnie w dużych i średnich miastach. Ich mieszkańcy mogą przebierać z setek dostępnych w sprzedaży lokali. Decyzja o wyborze inwestycji w dużej mierze zależy od dewelopera i parametrów oferty, takich jak: lokalizacji mieszkania, standardu wykończenia, dodatkowych powierzchni użytkowych w postaci garażu, piwnicy, czy komórki lokatorskiej no i oczywiście ceny.

Jakośc obsługi klienta w biurach deweloperskich

ISC sprawdziło, czy deweloperzy pamiętają o niezwykle ważnym czynniku, jakim jest obsługa klienta. Badanie przeprowadzone zostało w oparciu o metodę tajemniczego klienta (mystery shopping) i objęło 15 największych firm deweloperskich w Polsce. Wizyty odbywały się od 11. do 27. października 2011 roku w 45 biurach znajdujących się w dużych miastach na terenie całego kraju. Każda firma została przetestowana trzykrotnie.
Deweloperzy poddani badaniu jakości obsługi klienta:

  • Atal 
  • BRE.locum 
  • Budimex Nieruchomości 
  • Dom Development 
  • Echo Investment 
  • Gant Development 
  • Grupa Deweloperska Geo 
  • Grupa Inwestycyjna Hossa 
  • J.W. Construction Holding 
  • Mak Dom 
  • Polnord 
  • Robyg 
  • Ronson Development 
  • SGI Baltis 
  • Wikana

Każdy z klientów testowych miał za zadanie wykonać trzy niezależne czynności: wysyłać e-maila, wykonać telefon do biura oraz odbyć wizytę bezpośrednią, wykazując zainteresowanie wskazaną inwestycją oraz mieszkaniem o ściśle określonej powierzchni. Największą grupę wśród testerów stanowiły osoby w wieku 25–35 lat – 75%, następnie 36–45 lat – 13,3%. Pozostały odsetek należał do osób w wieku poniżej 25 lub powyżej 45 lat. Wśród tych osób kobiety stanowiły 62,2%, a mężczyźni 37,8%.

Najlepsze wyniki spośród badanych placówek deweloperów osiągnęły:

1. Ronson Development Wrocław – 96,6%
2. Sgi Baltis Warszawa – 89,6%
3. Atal Wrocław – 88%

Ranking badanych deweloperów (Top 5):

1. Ronson Development – 86,5%
2. SGI Baltis Sp. z o.o. – 85,3%
3. Grupa Inwestycyjna Hossa S.A. – 80,5%
4. Dom Development S.A. – 78,1%
5. Grupa Deweloperska Geo – 75,6% 

Ogólny wynik osiągnięty przez wszystkie biura deweloperskie nie był imponujący – średnia uplasowała się na poziomie 72%, a więc zdecydowanie poniżej poziomu, który można by uznać za satysfakcjonujący.

Kontakt e-mailowy to nienajlepsza forma komunikacji z deweloperem

Najgorzej sytuacja wyglądała w przypadku, gdy tajemniczy klient wysyłał e-maila. Średni wynik w tej części badania to jedynie 52,9%. Wziąwszy pod uwagę fakt, że działanai internetowe to teraz istotne źródło wiedzy dla kupujących mieszkanie, to tak niski odesetk satysfakcji jest bardzo negatywnym sygnałem. Nie zapominajmy również, że kontakt e-mailowy jest już powszechną formą komunikacji.

Plusem jest to, że na stronach www niemal wszystkich biur klient nie miał problemu z odszukaniem adresu do kontaktu mailowego. Nie zawsze jednak udawało się znaleźć adres e-mailowy konkretnego biura, ponieważ w niektórych przypadkach udostępniono jedynie opcję wysłania zapytania przez formularz zgłoszeniowy. Jednka wiele osób woli wysłać e-maila, m.in. ze względu na to, że w dowolnym momencie może wrócić do wysłanej wiadomości i nie jest ograniczona co do liczby znaków.

– Nie znalazłam bezpośredniego adresu, więc wypełniłam formularz na stronie internetowej. Strona jest dość czytelna, chociaż brak jest możliwości wysłania maila bezpośrednio z mojego adresu mailowego. Nie jest to dobre, gdyż nie mam ani pewności, że e-mail dotarł ani, że go ktoś przeczytał i brak też potwierdzenia dla mnie, że wysłałam – przyznaje jeden z klientów.

Czy deweloperzy odpowiadają w ciągu 24 godzin od wysłania wiadomości? Klienci kierowali zaptania mailowe w godzinach porannych (najpóźniej do godziny 11.00), co miało ułatwić biurom odpowiedź na e-maila w tym samym dniu lub kolejnym w godzinach porannych. Ocena całej kategorii została jednak bardzo zaniżona z powodu tego, że co trzeci klient nie otrzymał odpowiedzi w wymaganym przez badanie czasie lub nie otrzymał jej wcale.

Jeśli już deweloper odesłał odpowiedź w przeciągu 24 h, to najczęściej robił to bardzo szybko: w 41,4% przypadków w ciągu 2 godzin od wysłania, a w kolejnych niemal 45% do 6 godzin, do 12 godzin czekał jedynie co dziesiąty klient.

Ocenie poddano także format wiadomości od dewelopera i jej treść. Wszystkie zawierały podpis pracownika imieniem i nazwiskiem. Zdecydowana większość (93,1%) miała w podpisie nazwę, adres i telefon biura. Tyle samo klientów stwierdziło, że otrzymany e-mail był przejrzysty. Zdecydowanym pozytywem było też rozpoczęcie e-maila grzecznym sformułowaniem – 96,6% pozytywnych odpowiedzi.

Nad czym muszą popracować deweloperzy przy kontakcie mailowym?

Negatywem jest to, że aż 41,4% z odpowiedzi nie miało pozostawionej treści od klientai. Niestety co dziesiąty klient uznał, że nie otrzymał wyczerpującej odpowiedzi na zadane przez siebie pytania. W 13,8% pracownicy biur nie dołączyli do e-maili żadnych załączników, które mogłyby przekonać klienta do danej inwestycji. Mało który deweloper zachęcał klienta do dalszego kontaktu: jedynie połowa listów zawierała zaproszenie na stronę www. Odpowiedzi na e-maile klientów nie zawierały adresu, telefonu oraz godzin otwarcia biura – te elementy pojawiły się jedynie w 31% otrzymanych e-maili.

Rozmowa z pracownikiem biura przez telefon

Ocena rozmowy telefonicznej wypadła nieco lepiej – średni wynik to 61% satysfakcji. 3 z 4 klientów udało się dodzwonić za pierwszym razem. Chociaż w niektórych przypadkach nie obyło się bezproblemów: – Wykonałam łącznie 6 telefonów. W telefonie komórkowym słyszałam komunikat: „Przepraszamy, ale z przyczyn niezależnych od sieci nie możemy wykonać połączenia", natomiast telefon stacjonarny mówił, że „abonent ma uszkodzoną linię" – dodaje klient.

Zdaniem klientów deweloperzy powinni popracować przede wszystkim nad powitaniem i identyfikacją potrzeb klienta (średni wynik to 66,2%), prezentacją oferty (55,9%) oraz zakończeniem rozmowy (46,3%).

W większości przypadków pracownicy orientowali się w dostępnej ofercie mieszkań. Tylko 6,7% klientów oceniło wiedzę rozmówcy zdecydowanie negatywnie. Niestety ponad połowa miała zastrzeżenia co do komunikatywności pracowników biur – byli bierni, nie opowiadali z własnej inicjatywy o mieszkaniu, raczej ograniczali się do odpowiedzi na pytania klienta.

Wizyta w biurze dewelopera

Badanie kontaktu bezpośredniego wypadło tylko nieznacznie lepiej od komunikacji mailowej i telefonicznej. W tej części wizyty średni ogólny wynik osiągnięty przez badane placówki wyniósł 79,9%.

Klienci ocenili wygląd wewnętrzny i zewnętrzny większości biur bardzo dobrze – niemal wszyscy uznali, że najbliżasza okolica jest zadbana, a powierzchnie szklane czyste, wnętrza uporządkowane w jasnych, przyjaznych kolorach. Niestety, co piąty miał problem z trafieniem do biura z powodu słabego oznakowania siedziby.

W co dzisiątym oddziale dewelopera zabrakło zdjęć, prezentacji czy makiet inwestycji. Nie najlepiej też było z miescem przeznaczonym na oczekiwanie na obsługę (w 18% nie było miejsca, w którym można wygodnie zaczekać). 3 na 10 klientów uznało, że biuro nie zapewniało warunków do poufnej rozmowy, a mając na uwadze fakt, że zakup mieszkania jest poważną inwestycją, nie pozostaje to bez znaczenia.

Wygląd pracowników nie budził zastrzeżeń. Jedynego czego brakowało w ich wyglądzie, to identyfikatory z imieniem i nazwiskiem. Pracownicy w 1/4 badanych placówek nie wykazali zainteresowania osobami oczekującymi na obsługę.

Pozytywnie należy ocenić fakt, że w wizytach bezpośrednich nie było problemów z odpowiednią propozycją mieszkań dla klienta. Niemal 3/4 klientom zaproponowano co najmniej 3 mieszkania, pozostałym – jedno lub dwa. Ponadto pracownicy orientowali się dobrze i bardzo dobrze w ofercie mieszkań (lokalizacje, jakie mieszkania dostępne itp.).

Podczas wizyt klienta w biurze pracownicy byli znacznie bardziej komunikatywni niż w rozmowach telefonicznych (jedynie 17,8% klientów stwierdziło, że obsługujący ich pracownik niewiele opowiadał o mieszkaniu i ograniczał się tylko do odpowiedzi na pytania klienta).

W wizytach bezpośrednich pracownicy wypadli również trochę lepiej w kwestii omawiania z własnej inicjatywy zagadnień dotyczących mieszkania: aż 86,7% z nich wspomniało o lokalizacji mieszkania i jego układzie, jednak, co wydaje się dość dziwne – aż niemal co trzeci klient musiał dopytać o cenę mieszkania i termin jego oddania do użytku. Tylko 50% pośredników mówiło o standardzie wykończenia mieszkania.

Podczas prezentacji oferty pracownicy posługiwali się w sposób przemyślany materiałami prezentacyjnymi, między innymi katalogiem inwestycji (62,2%), cennikiem (51,1%), czy ulotkami (37,8%). 

Wszyscy pracownicy (bez wyjątku) zaprezentowali klientom plany mieszkań, większość też poinformowała o możliwości obejrzenia mieszkania (w przypadku ukończonych inwestycji). Niestety niektórym pracownikom zabrakło zdolności sprzedażowo-doradczych – 1/3 z nich nie potrafiła doradzić, który z lokali byłby według pracownika najlepszy dla klienta.

Deweloperzy powinni poważnie rozważyć dwie kwestie

  1. Poprawę dostępności wzoru umowy – aż 15,6% pracowników odmówiło wręczenia takiego wzoru, niemal połowa zrobiła to, ale dopiero na prośbę klienta, a jedynie 37,8% zrobiło to spontaniczne
  2. Kwestię kredytowania – tylko co czwarty pracownik wspomniał o możliwości kredytowania sam z siebie, a jedynie niemal co drugie biuro zajmowało się kwestiami związanymi z kredytami. A przecież to na pewno dodatkowy element zachęcający do skorzystania z usług danego dewelopera – klient nie musi niezależnie korzystać z usług banku, a wszystkie formalności kredytowe może załatwić na miejscu w biurze

Zagadnienie kredytowania inwestycji bardzo obniżyło wyniki deweloperów 

Kwestie dotyczące informacji na temat zakupu mieszkania za kredyt zostało ocenione źle. Klienci narzekali, że nie uzyskali zbyt wielu informacji – albo pracownicy nie byli dostępni, albo nie posiadali wystarczającej wiedzy. Jedynie co piąty pracownik udzielił klientowi wielu szczegółowych informacji o możliwościach kredytowania, aż co drugi udzielił zbyt mało informacji. Alarmujący powinien być fakt, że 28,6% klientów nie uzyskało informacji o kredycie w ogóle. Jeden na trzech pracowników w sposób jasny i przejrzysty wytłumaczył zasady kredytowania i posługiwał się przy tym jakimiś materiałami, wręczając je (np. symulację rat), a co piąty pracownik obliczył zdolność kredytową klienta.

Kończąc rozmowę większość pracowników wręczyło kontakt do siebie spontanicznie, a co czwarty klient musiał o to poprosić. Sprzedawcom nie zależało na utrzymaniu kontaktów z potencjalnym klientem – tylko 62% poprosiło o zostawienie danych kontaktowych, a 8 z 10 zaproponowało, by przy dalszych wizytach kontaktować się właśnie z nim. 

Ogólnie pozytywnie oceniono nastawienie pracowników do klienta: tempo mówienia pracowników było odpowiednie, wszyscy byli uprzejmi i z reguły zaangażowani w rozmowę (jedynie 13,3% ocen negatywnych). Trzech na czterech pracowników było podczas rozmowy uśmiechniętych i pozytywnie nastawionych do klienta.

Czy klient poleci biuro znajomym?

Mimo wskazanych niedoskonałości, niemal 9 z 10 klientów poleciłoby odwiedzane biuro innym osobom. Na koniec badania ISC zapytało klientów, co w obsłudze wymaga według nich poprawy. Oto kilka pozpozycji zmian:

  • więcej informacji o możliwości kredytowania, 
  • podczas rozmowy telefonicznej zależy zadawać klientowi pytania, żeby klient nie miał wrażenia, że musi prowadzić rozmowę zamiast pracownika biura, 
  • mniej szablonowe odpowiedzi e-mailowe, pozyskiwanie danych oraz umawianie na wizytę podczas rozmowy telefonicznej, dostępność pracownika w biurze w godzinach otwarcia biura, 
  • pracownik dewelopera powinien bardziej starać się poznać preferencje klienta przez zadawanie większej liczby, bardziej szczegółowych pytań, 
  • telefon w godzinach pracy biura powinna odebrać chociażby automatyczna zapowiedź, 
  • pracownik biura powinien chociaż odrobinę udawać zainteresowanie klientem.
Autor: redakcja.regiodom
Współpraca: International Service Check, www.internationalservicecheck.com
217komentarzy
Dodaj komentarz

Komentarze (217)

może gdyby tak częściej prześwietlać deweloperów i nie tylko, to w tym kraju zaczęłoby się poprawiać
kupujący mieszkanie, 21.11.2011, 16:04
A podobno na terenie byłej SELFY Polnord ma taki bajzel ,że biuro obsługi klienta mają w Gdyni,a po zakupie mieszkania olewają klienta ciepłym moczem-ciekawe czy tak jest?
Kowalskiprzeciętny, 21.11.2011, 20:36
Jest jeszcze gorzej! To co jest wolne, jest już sprzedane....
Drugikowalski, 21.11.2011, 22:41
Artykuł ciekawy, ale istotnie prędkość ładowania
strony jest uciążliwa. My site; Serafin Bartoszewski
LQ, 25.04.2020, 01:33
Ostrzegam wszystkich przed firmą"RAMA MANAGEMENT"która sprzedaje mieszkania przy ul.Topolowej w Mierzynie.Perfidnie oszukuja potencjalnych klientów twierdza ze budynki wybudowane sa z cegły a nie są,ze rok budowy to 2010 oczywiscie kłamstwo,budynek powstal w 2000r.stał przez 10 lat niezabezpieczony jego stan był opłakany,sciany,stropy zalane i cuchnące.Został "przypudrowany"i sprzedawany jako nowy budynek!!!!!!Juz w chwili obecnej tynk sypie sie z sufitów i scian,grzyb sie nawet wkradł.Niedługo zostaną opublikowane materiały fotograficzne. ZDECYDOWANIE ODRADZAM!!!
przestrzegam, 22.11.2011, 09:33
Zdecydowanie potwierdzam! Zainteresowany byłem kupnem tam mieszkania w biurze nieruchomosci wszystko wyglądało pięknie ale kiedy zjawiłem sie na miejscu juz nie było ciekawie.Rzeczywiście te budynki budował w 2000r. Stelter i faktycznie stan techniczny jest zły,sciany mokre,grzybki można zbierać,dach przecieka,balkony również.Oczywiście podziekowałem i radze uważać!
robo, 22.11.2011, 10:39
Jak mieszkania mogą nie być mokre i zagrzybione skoro budynek w stanie surowym stał przez 10 lat przez nikogo nie zabezpieczony?! JEDNA WIELKA MINA I OSZUSTWO!!!
pewniak, 22.11.2011, 12:16
Przyznam, że artykuł bardzo ciekawy, ale ten ranking trochę mało daje informacji. Poza tym fakt kontakt z klientem to jedno ale dla mnie najważniejsza jest jednak jakość, terminowość, jak deweloper radzi sobie z usterkami i późniejszymi problemami mieszkańców. Bo wiadomo kontaktem często zajmują sie nieodpowiednie osoby, ktoś ma kiepski dzień i już nie odpisze na maila, albo odpisze zdawkowo.
U mnie z kontaktem było faktycznie różnie - zależy od osoby - a kupiłem mieszkanie od Ganta - z mieszkaniem wszystko ok. termin przesunął się nieznacznie, usterkę usunęli bez problemu. A w Państwa rankingu tego dewelopera nie ma.
Nowak, 25.11.2011, 12:37
Pewnie to dlatego, że to takie ogólne badania, gdyby patrzeć na indywidualny przypadek to byłoby inaczej. Ja też miałem do czynienia z Gantem i kontakt był sprawny ale może akurat nie u wszystkich. Przecież jest tyle inwestycji a co za tym idzie biur że wyniki są jakie są, ale rzeczywiście ranking bardzo ciekawy.
Witkiewicz, 26.11.2011, 11:03
Polnord Szczecin! Uwaga!! Ceny z sufitu!, obniżyli cenę miejsc postojowych o 30 % -ciekawe co???, po sprzedaży mieszkania mają cię głęboko gdzieś, biuro obsługi klienta mają w Gdyni!!! bałaganik niezły!!
Selfik, 27.11.2011, 11:39
Umowy kupna niezgodne z aktami notarialnymi, notariusz narzucony przez dewelopera, narzucenie słuzebności i połaczenie osiedli nowobudowanych przez tego dewelopera.
klient, 09.12.2011, 12:33
Ronson Inwestycja Verdis Warszawa. Jestem bardzo niezadowolony z obsługi na budowie i przy odbiorze mieszkania. Nieprofesjonalnie i bardzo niesympatycznie. Presja ze strony generalnego wykonawcy i dewelopera przy odbiorze ma być szybko. Dużo usterek. Barzo niesympatyczna obsługa uwaga na Pania Jakubowską z Ronson Development w Inwestycji Verdis w Warszawie.
Anusewicz, 14.11.2012, 13:08
http://www.facebook.com/chwastowy.zakatek ......nie daj się oszukać reklamie, jakość MURAPOLU sprawdź sam!!!
Katarzyna Darska, 25.06.2013, 18:34
Bardzo ciekawy artykuł, można się z niego dowiedzieć jak sprawują się deweloperzy. No i ułatwia podjąć decyzje któremu nich najlepiej zaufać.
Marek, 18.09.2013, 16:44
jednak zaufany deweloper to podstawa, jak chciałem kupić mieszkanie to przy ostatecznej decyzji zaważyły pozytywne opinie znajomych o deweloperze (kupiłem od jw construction). Drugiego dewelopera nad którym się zastanawiałem nie znałem więc bałem się ryzykować i nie żałuję decyzji
bbuilder, 28.09.2013, 16:49
opinia dewelopera negatywna
niska jakość wybudowanych mieszkań, użycie słabych materiałów, błędy budowlane skutkujące dużą ilością reklamacji i usterek, współpraca z deweloperem kończy się w momencie wpłacenia pełnej kwoty za mieszkanie, uchyla się od uznania reklamacji, nie polecam
janina, 24.11.2013, 20:08
Witam. Przeglądając lokalne (szczecińskie) fora internetowe znajduję dwa słowa kluczowe: Graz i Otto. Deweloperzy z GRAZ mają kilka udanych inwestycji na terenie Szczecina i w okolicach (np. nad jeziorem Miedwiem). Jednak pan Piotr Otto z biura Otto Consulting wzmocnił ich markę na rynku poprzez współpracę w poszukiwaniu i pozyskiwaniu nowych terenów pod inwestycje deweloperskie. Czy ktoś orientuje się, czy warto zacząć współpracę z tym człowiekiem? Nie ukrywam, że przemawiają przeze mnie takie argumenty jak indywidualne podejście do klienta i reprezentowanie klienta swoją osobą w miejscach związanych z pozyskiwaniem mieszkania/domu. Dodatkowym argumentem, który mnie przekonuje jest doświadczenie i fakt, że na co dzień pan Otto wykonuje znacznie większe rzeczy niż szukanie domów. Proszę o wypowiedź kogoś, kto skorzystał z jego usług.
Paweł Znachor, 20.12.2013, 14:24
UWAGA NA ZŁODZIEI SUŁOWSKICH DEWELOPERA Z KRAKOWA FIRMĘ SALWATOR Z UL. BRATYSŁAWSKIEJ 1A. SPRZEDAJĄ NIERUCHOMOŚCI BEZ AKTÓW NOTARIALNYCH PODCZAS BUDOWY. NA KONIEC PO WYBUDOWANIU I ZAINKASOWANIU WSZYSTKICH PIENIĘDZY OKAZUJE SIĘ ŻE NIERUCHOMOŚCI SĄ ZADŁUŻONE NA WIELKIE KWOTY A FIRMA Z KTÓRĄ PODPISUJE SIĘ UMOWĘ ISTNIEJE TYLKO NA PAPIERKU Z DUŻYMI DŁUGAMI. KASA WPŁYWA BEZPOŚREDNIO DO INNEJ FIRMY ZŁODZIEI SUŁOWSKICH. NIC NIE MOŻNA ZROBIĆ WSZYSTKO W MAJESTACIE PRAWA. ZŁODZIEJE OSZUKALI JUŻ KILKADZIESIĄT LUDZI. WYPROWADZAJĄ PIENIĄDZE Z FIRM CÓREK, KTÓRE PO KRÓTKIM CZASIE BANKRUTUJĄ . UWAŻAJCIE BO MOŻECIE KUPIĆ NIERUCHOMOŚĆ Z DŁUGIEM 160 TYS. ZŁ. I DOWIEDZIEĆ SIĘ O TYM DWA LATA PO ZAKUPIE TAK JAK JA. OKRADZIONY
OKRADZIONY, 05.01.2014, 14:26
A gdzie firma BMi sp zoo z Białołęki? Jak redaktor umieszcza takie padła jak dd, gant (w upadłości właśnie) czy robyg gdzie dla klienta są mili tylko do momentu podpisania umowy. A Bmi to100 proc mieszkań oddanych w terminie, zero wydymanych klientów, wszystko zgodnie ze sztuką od początku do końca.
klient, 26.01.2014, 22:33
A gdzie firma BMi sp zoo z Białołęki? Jak redaktor umieszcza takie padła jak dd, gant (w upadłości właśnie) czy robyg gdzie dla klienta są mili tylko do momentu podpisania umowy. A Bmi to100 proc mieszkań oddanych w terminie, zero wydymanych klientów, wszystko zgodnie ze sztuką od początku do końca.
klient, 26.01.2014, 22:34
Zobaczcie sobie jak wyglądają obecnie nowe mieszkania, bedziecie zaskoczeni: https://www.facebook.com/odbiormieszkania
wujek dobra rada, 24.11.2014, 10:56
Hi! I've been reading your weblog for some time now
and finally got the courage to goo ahead aand ive you a shout
out from Humble Texas! Just wanted to tell you keep up the great job! Feel free to visit myy blog - Bertha
NQ, 07.03.2019, 14:53
Hey! I know this is kinda off topic but I was wondering if you
knew where I could get a captcha plugin for my comment form?
I'm using the same blog platform as yours and I'm having trouble finding one?
Thanks a lot! My blog post: Bianca Andreescu US Open champion
BF, 24.12.2019, 08:41
Komentarz został usunięty.
Komentarz został usunięty.
Szkoda, że artykuł dotyczy tylko 15 deweloperów z całej Polski. Zachęcam do dodawania własnych opinii o innych deweloperach. Jedynym deweloperem, z którym miałem do czynienia jest SM Salwator z Krakowa i muszę przyznać, że patrząc na oceny przedstawionych w artykule deweloperów, to Salwator moim zdaniem znalazłby się tutaj bardzo wysoko. Kontakt mailowy na stronie jest, odpowiedzi mailowe bardzo szybkie, oczywiście treść maila od klienta pozostaje w wiadomości, odpowiedź zdecydowanie wyczerpuje temat (może nawet aż za nadto), podczas dłuższej wymiany mailowej otrzymałem od SM Salwator dużo plików (którymi byłem zainteresowany) w załącznikach, adres, godziny otwarcia, telefon zawarte w mailach, jedyne chyba czego brakowało to zaproszenia do wejścia na stronę. Kontakt telefoniczny w porządku, jednak ja preferuję mailowo - mam gwarancję, że jak o czymś zapomnę następnego dnia, to mogę doczytać. Biuro Salwatora bardzo schludne, czysto, jest gdzie usiąść i poczekać, pracownicy mili i kulturalni, z wiedzą na temat inwestycji, katalog, cennik, ulotki - wszystko jak trzeba. Moim zdaniem obsługa klienta w SM Salwator z Krakowa stoi na naprawdę wysokim poziomie.
Krzysztof S., 25.02.2015, 13:29
Popieram Pana Krzysztofa w obu kwestiach. Zarówno powyższego artykułu, który jest moim zdaniem zrobiony świetnie, ale trochę mało deweloperów znalazło się w tym zestawieniu, jak i oceny Dewelopera Salwator. Fajnie byłoby w Waszym serwisie zobaczyć szersze i świeższe zestawienie ocen poszczególnych deweloperów. Sama miałam styczność i ostatecznie nabyłam mieszkanie, tak jak Pan Krzysztof, od firmy Salwator z Krakowa. I postaram się ją tutaj rzetelnie ocenić w zgodzie ze schematem artykułu. Pracownicy błyskawicznie odpowiadają na maile (odpowiadając treść wcześniejsza pozostaje w korespondencji). Odpowiedzi są jak dla mnie wyczerpujące idealnie temat (nie za długie, ale treściwe), przesyłają w załącznikach potrzebne pliki, adres, godziny otwarcia i telefon firmy w mailu. Kontakt telefoniczny również bez zarzutu, fachowo i kulturalnie. Biuro Salwatora zadbane, krzeseł dużo, pracownicy z przyjaznym nastawieniem i co ważne dostateczną wiedzą. Otrzymałam w biurze wszystkie interesujące mnie cenniki, broszury, prospekty, itp. Dobry i nowoczesny deweloper, z świetnym podejściem do klientów, polecam.
Socha K., 29.05.2015, 13:07
Tak to często z rankingami bywa, że jak ktoś się w nim znajdzie to już się o nim mówi. Ja szukałem mieszkania i sugerowałem się właśnie tym, że ktoś zdobył jakiś laur, a to był najchętniej wybierany itp, a się rozczarowałem obsługą i szybko uciekłem. Ostatecznie kupiłem w Idea-Inwest, o którym nie ma tu wspomnienia, a szkoda, bo i ja i znajomi jesteśmy zadowoleni i z mieszkania i z obsługi. Jeśli kogoś interesuję nieduże nowe mieszkania dwupokojowe szczecin albo kawalerki np. na Pogodnie, to niech sam sprawdzi: http://ideainwest.pl/
Jacek Słoma, 09.06.2015, 11:09
Ja mieszkam na Pogodnie na tym osiedlu i poza jednym sąsiadem nie denerwuje mnie nic, jestem zadowolona z zakupu i jeśli będę kiedykolwiek zmieniała moje mieszkanie dwupokojowe, zapewne rozejrzę się, gdzie będzie budowało Idea-inwest.
Agnieszka, 15.06.2015, 09:53
Witam, też chętnie zobaczyłbym jak w tym rankingu wypada krakowska SM Salwator. Widzę, że firma porządnie opisana przez dwóch poprzedników i ciężko mi jeszcze coś dodać. Mogę tylko napisać, że zgadzam się z tymi opiniami i potwierdzam, że u tego dewelopera naprawdę tak to wszystko porządnie wygląda.
Mateusz, 30.07.2015, 14:23
Obsługa u dewelopera Salwator ok. Umowa też czytelna. Budowa oddana PRAWIE na czas. Mieszkanie ładne, słoneczne, w dobrej lokalizacji. Według mnie Salwator w takim rankingu wypadłby bardzo dobrze na tle krakowskich deweloperów, oczywiście pod warunkiem, że ooceniający byliby rzetelni. Prawda jest taka, że najlepszą oceną firmy są zawsze jej zadowoleni klienci.
Damian, 31.12.2015, 15:39
A gdzie miejsce w czołówce dla Eko-Parku? W Krakowie i w Warszawie ma wiele zrealizowanych inwestycji (mieszkania, wille, rezydencje). I to nie byle jakich inwestycji.
Banzaj, 21.07.2017, 14:52
Osobiście współpracowałam z http://pcg.pl/ . Owocna współpraca . Moje nowe mieszkano jest idealne dla mnie
Kaśka, 12.06.2018, 15:53
Komentarz został usunięty.
Komentarz został usunięty.
Projektowanie wnetrz, projekty pod klucz, profesjonalne biuro projektowe, architekci z pasja!http://tz-interior.com/
tz_interior, 15.11.2018, 08:55
Czy ja wiem, czy ufam takim raportom…. Dla mnie najlepsza jest poczta pantoflowa
Krzysztof Jasiński, 08.04.2019, 09:16
Czy ja wiem, czy ufam takim raportom…. Dla mnie najlepsza jest poczta pantoflowa
Krzysztof Jasiński, 08.04.2019, 09:17
I'm happy very good site http://cedecspro.edu.co/ ">underage models Bibi, the master story teller is back pedaling his oft-repteated theme that all evil emanates from the Ayatollah's of Iran and all the saints live in Israel! Come on Mr. Prime Minister, grow up! The world wants peace, Obama has bought the genuine overtures from Rouhani, the Russians and Chinese are on side and the Middle East cannot afford sectarian killings on this scale. Iran must be brought back into the mainstream and Nuclear threats to Israel is a line that has lost credibility even amongst his own people
Fletcher, 01.05.2019, 06:11
Other amount https://www.magojosemari.com/ ">russian loli xxx video Sit the bird/birds on a plate and pull apart with your fingers or cut with clean scissors or shears. Sprinkle with salt and squeeze over a bit more lemon juice. Enjoy with chips, mayo, ketchup and a green salad or treat yourself to spatchcock sides: sweet and sour slaw, spiced potato wedges, baked potatoes with bacon and sour cream and mango salsa.
Wilburn, 03.05.2019, 22:44
I'm on work experience http://highlightconseil.com/ ">9yo preteen bbs lolita Euronews arts correspondent Wolfgang Spindler covering the Gnaoua Music Festival asked Parker for some pointers: “Just show me some basic funk steps you are doing on stage, what do I have to do to be as funky as you are?”
Logan, 03.05.2019, 23:10
Have you read any good books lately? http://highlightconseil.com/#dim ">sweet nude lolita lolita The government said U.S. producer prices were flat in July,below expectations for a 0.3 percent increase. The data couldadd to worries at the Fed that inflation is too low. FedChairman Ben Bernanke has said the Fed might not endquantitative easing until inflation begins to trend higher.
Theron, 03.05.2019, 23:32
I'm doing a masters in law http://blog.woolfwithme.com/ portal pre teen lolitas The 82-year-old head of News Corp and 21st Century Fox has been recalled to appear before lawmakers in London - the scene two years ago of what he called his "most humble day" - to explain his recorded comments that British tabloid newspapers had for decades paid bribes to police for information. No date has yet been set for the committee hearing.
Steep777, 05.05.2019, 10:31
this post is fantastic http://highlightconseil.com/ young lolita 14 yr Elvis Presley's granddaughter, Riley Keough, is the new face of Lee jeans. Keough rocks some Lee denim in the new campaign titled 'A Lee Don't Lie.' Keough is a third generation celebrity and is the daughter of Lisa Marie Presley and Danny Keough. She's the oldest grandchild of Elvis and Priscilla Presley and is making a name for herself with high-profile modeling jobs.
Jefferey, 05.05.2019, 15:26
Thanks funny site http://al4a.fun/al4avideos/ al4a mobile
With the Fashion Week baton passed from New York to London, the editors, stylists and bloggers are eagerly awaiting to see what our edgy city will throw into the mix for spring. While we can't help get caught up in the whirlwind of next seasons hues and cuts, there's still plenty of excitement to be had over our winter wardrobes.
Harley, 06.05.2019, 12:02
I love the theatre http://yuvututube.fun yuvutu videos In addition to the new lenses, there are also two new-generation mount adaptors that give photographers the ability to utilize full-frame Sony A-mount optics on the α7 and α7R cameras. The LA-EA3 adapter simply adds compatibility for existing A-mount lenses the new cameras, while the LA-EA4 model adds the ultra-fast focusing and shooting capabilities of Sony's innovative Translucent Mirror Technology.
Shelton, 06.05.2019, 12:02
Hej wielkie dzięki za wpis dla nas ! My blog ... Ania
CZ, 15.08.2019, 20:11
I'm on holiday http://xnxx.in.net/ xnxx videos One of the most important steps you can take today is to set up your portfolio tracker on Zacks.com. Once you do, you'll be notified of major events affecting your stocks and/or funds with daily email alerts.
Flyman, 06.05.2019, 13:21
How much were you paid in your last job? http://apetitmascotas.com/ is nizagara safe Separately, U.S. Senator Bob Corker, a Tennessee Republican,has warned it would be one of Volkswagen's "biggest mistakes" toallow the United Auto Workers to represent workers at itsChattanooga, Tennessee, plant.
Wiley, 06.05.2019, 13:21
Thanks for calling http://wallpapers.in.net wallpaper ottawa senators "These advanced driving support technologies prevent human errors, reduce driving stress and help drivers avert accidents, which has a big potential to reduce the number of traffic deaths," Toyota managing director Moritaka Yoshida said at a presentation in Tokyo.
Simon, 06.05.2019, 14:37