Deweloperzy i ich chwyty marketingowe

Trudna sytuacja gospodarcza i duża konkurencja na rynku deweloperów zmusza firmy budowlane do zintensyfikowania wysiłków w celu znalezienia osób chętnych na zakup mieszkania.
  • Blok mieszkalny

    Dla osób zainteresowanych kupnem mieszkania na rynku pierwotnym coraz większe znaczenie ma architektura budynku.

    mk

Aby zyskać klientów na mieszkania ze swojej oferty, deweloperzy sięgają po coraz bardziej urozmaicone formy promocji. Najskuteczniej działa oczywiście upust cenowy. Jednak deweloperzy starają się o klientów również dokładając do mieszkania wycieczki lub w skrajnych przypadkach nawet samochody.

Większość deweloperów przygotowuje specjalne promocyjne oferty na targi mieszkaniowe. Wychodzą bowiem z założenia, że na takie imprezy wybierają się zazwyczaj osoby już mocno zainteresowane kupnem mieszkania.

Zobacz koniecznie: Deweloperzy: jak wybrać dobrą firmę budowlaną

Bardzo często inwestycje mają dostępne dla oglądających tzw. mieszkania pokazowe. Oczywiście pamiętajmy, że są one przygotowane w taki sposób, żeby pokazać tylko i wyłącznie plusy mieszkania, skrzetnie ukrywając ewentualne niedociągnięcia przy projektowaniu czy budowie bloku.

Firmy budowlane chcą wyróżnić swoje projekty podkreślając atrakcyjny wygląd i inne walory. A to dlatego, że coraz większe znaczenie dla klientów ma ciekawa, wyróżniająca się architektura budynku. Ważne jest również usytuowanie inwestycji. Jest to związane z podstawową zasadą, która głosi, że na rynku nieruchomości najważniejsze są trzy rzeczy: lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. Ze strategią marketingową danego projektu powiązana jest zazwyczaj również nazwa osiedla. Na rynek trafiają inwestycje z coraz bardziej wymyślnymi nazwami, a pomysłowość deweloperów w tej dziedzinie wydaje się nie mieć końca. Uważajmy jednak, bo nazwa osiedla lub inwestycji nie zawsze odzwierciedla rzeczywistość – Zielone Zacisze wcale nie musi mieć nic wspólnego z zielenią. Dlatego uważajmy, niech nas nazwa nie zmyli.

Vipy dla promocji inwestycji deweloperów

Często deweloperzy do promowania swoich inwestycji "chwalą" się znanymi osobami tzw. vipami, które zamieszkały w ich realizacjach. Dla klienta decydującego się na zakup mieszkania, w którym spędzi on kilka lub nawet kilkanaście kolejnych lat, bardzo ważne jest odpowiednie sąsiedztwo. Dlatego coraz mniej dziwi fakt, że większość deweloperów zabiega o takie znane nazwiska dla swoich projektów.

Wirtualna rzeczywistość

Deweloperzy starają się przekonać do siebie również za pośrednictwem nowoczenej i czytelnej strony internetowej. Obecnie większość witryn firm budowlanych ma na swoich stronach plany mieszkań, aktualności, komunikaty i zdjęcia z kolejnych etapów budowy oraz co chyba najważniejsze zakres cenowy i liczbę dostępnych lokali.

Poza tym coraz bardziej popularnym narzędziem do promocji mieszkań wśród firm deweloperskich są tzw. wirtualne spacery. Pozwalają one zainteresowanym osobom na przyjrzenie się danemu obiektowi „od środka", z różnych miejsc w budynku, a nawet dokładne obejrzenie wirtualnego mieszkania.

Zobacz również: Wirtualna wizyta

Autor: redakcja.regiodom
Współpraca: Emmerson S.A.
13komentarzy
Dodaj komentarz

Komentarze (13)

który pierwszy ? 1 padnie reszta od razu ceny spuści w dół a nie niby promocje + projekt wnętrz gratis - normalnie parodia
chrupol, 12.12.2011, 15:24
mam nadzieje, że kryzys doprowadzi to tego, że ceny mieszkań spadną (realna cena za metr2 to 3000-4000 tys. zł a nie 5000 i 6000) zobaczymy co się bedzie działo po nowym roku
heja, 12.12.2011, 16:04
na to czekam i oszczędzam kasę już za 2-3 lata mam zamiar kupić mieszkanie za gotówke ew. drobny kredyt na remoncik max 50 tyś. by można to spłacić w 2-3 lata
chrupol, 12.12.2011, 16:40
Wystarczy kolego dobrze się pokrecić po Lublinie i znajdziesz mieszkania od dewelopera po 4000 tys. za mkw, wystarczy zajrzeć na ul. Siemiradzkiego - nowa inwestycja i to jeszcze jaka !!!
Maro, 12.12.2011, 22:09
Właśnie kupiłam mieszkanie.Nie projekt wnętrz gratis-jak było na stronie internetowej a tylko jednego pomieszczenia!
Jak stać kogoś na mieszkanie to sam sobie zaprojektuje a nie będzie jeszcze im dziękował za łaskę zrobienia projektu.
Cena też była podana jako chwyt merketingowy !
zrtango, 15.12.2011, 07:59
This article achevied exactly what I wanted it to achieve.
Nibby, 05.01.2012, 06:59
This is what we need - an insight to make eevroyne think
Gatsy, 07.01.2012, 05:48
I w okolicajch 3500zł/m2 średnio powinny być mieszkania, nawet limit ok.3800zł/m2 jako dofinansowanie w ramach RnS, to już przepłacanie, a do tego z pieniędzy nas wszystkich
Ceny jakie są jeszcze dzisiaj obecne, czyli jak podają "analitycy", ok. 4700zł/m2 - to już melodia przeszłości.
3 fakty, które zbiją marżę deweloperską, z 50-80% do ok.20% a może niżej (co i tak będzie dobrym zarobkiem):
1. Koniec z tanimi kredytami w walucie (rekomendacja KNF od stycznia)
2. Koniec z napompowanym RnS, (ustawa Sejmu RP, już działa i zbiera żniwo)
3. Koniec zawyżania zdolności kredytowej kredytami na ponad 25lat spłaty (rekomendacja KNF, od stycznia)
Który developer pierwszy to zrozumie (czytaj: Obniży ceny do poziomu zarobków)jest ostatni w kolejce do bankructwa, chociaż na pewno znajdą się tacy, którzy będą chcieli na bankrutctwie zarobić (czyli na ludzkiej krzywdzie)
na szybko, 12.12.2011, 20:24
obnizka 25%-35% cen mieszkan da gospodarce bodziec i ruszy wszystko z miejsca dewloperzy sa mometalnie za drodzy i probuja kupujacych oszukac badzcie uczciwi a wszystko bedzie ok
keri, 22.01.2012, 13:39
Cena materiałów i robocizny potrzebnych do budowy 1 mieszkania waha się w granicach 20tys-45tys zł. Zakup mieszkania to nabicie się w butelkę na własne życzenie. Za 300tys zł można kupić działkę i zbudować dom. Nie kupujcie mieszkań , nie dajcie zarabiać dla cwaniactwa. Mieszkanie to najtańsze materiały , najniższa jakość wykonania. I pamiętajcie że budynek po wykonaniu nie powinien osiadać. Nic w nim nie powinno pękać. Nie dajcie się oszukiwać i traktować jak durne stado owiec.
Budowlaniec z 20-letnim stażem - kierownik budowy, 22.01.2012, 17:40
Wow, that's a really clever way of tihkning about it!
Munir, 23.04.2012, 03:58
Amilcar, 24.04.2012, 08:35
Opowiem jaki chwyt zastosował deweloper jak chciałem kupic mieszkanie. Jak byłem zaintersowany mieszkanie mialo kosztowac 5490 za metr. Jak przyszło podpisac umowe bez słowa nic nie mowiąc przysłał projekt umowy i okazało się że cena za metr wynosi 5690. Więc zrobiłem jedną rzecz napisałem pismo z rezygnacją hehe.
xxxx, 30.03.2013, 22:35