Domowe sposoby na kaca, czyli jak zwalczyć syndrom dnia poprzedniego

Zabawa sylwestrowa zapowiada się przednia. I pewnie zakrapiana alkoholem. Kto przedobrzy z toastami, pewnie będzie miał kaca. Radzimy, w jaki sposób sobie z nim poradzić.
  • Kac po zabawie alkoholowej

    Kto przedobrzył z alkoholem i ma kaca, może łagodniej przetrwać ten stan. Istnieją sprawdzone sposoby na walkę z kacem.

    9nong (123RF)

Najczęstsze objawy kaca to: ból, a nawet zawroty głowy, ogólne zmęczenie, ból żołądka, nudności, senność i drżenie rąk. Jak dotąd, nie wynaleziono skutecznego lekarstwa na tę przykrą dolegliwość.

Zobacz, co zrobić, żeby kac nas nie dopadł lub by jego objawy były łagodniejsze.

Przed potężnym kace uchronisz się, jeśli przed spożyciem alkoholu solidnie się wyśpisz, ponieważ alkohol szybciej atakuje zmęczonych. Pamiętaj też, by się najeść, bo to natomiast spowolni wchłanianie się alkoholu.

Źródło: Agencja TVN/x-news

A gdy kac nas jednak dopadnie, można spróbować sobie pomóc, stosując domowe sposoby. Prezentujemy niektóre z nich.

Polecamy poradnik: Rośliny wspomagające regenerację organizmu. Co pomoże na kaca?

Sok z kiszonej kapusty

Taki sok zawiera pokłady witaminy C oraz innych związków mineralnych. One zostały wcześniej wypłukane z naszego organizmu przez alkohol. Sok z kiszonej kapusty pozwala również oczyścić się z toksyn, dzięki czemu szybciej odzyskujemy formę i dobre samopoczucie. Normuje także pracę jelit. Wystarczy wypić szklankę soku, a efekt powinien być odczuwalny.

Woda z kiszonych ogórków

Wykazuje działanie podobne do soku z kiszonej kapusty. I także uzupełnia niedobór składników mineralnych w organizmie. Zaleca się wypić przynajmniej ¾ szklanki, aby odczuć skuteczność działania. Można sięgnąć po kwas buraczany lub sporządzić i wypić sok z surowego buraka.

Woda z cytryną i miodem

Tak, jak gorąca herbata z cytryną i miodem jest zalecana przy przeziębieniu, tak letnia woda z wyciśniętym sokiem z połówki cytryny i łyżką miodu zbawiennie wpływa na nas, gdy dokucza nam kac. Jeśli nie mamy w domu ani cytryny, ani miodu, pijmy chociaż dużo wody mineralnej, nawet 3 litry jednego dnia. Oczyszcza zatruty alkoholem organizm.

Ciekawe: Szampan na zdrowie 

Rosół na kaca

Gorący rosół stawia na nogi zmarnowanego imprezowicza dzień po zabawie. Rosół zawiera w swoim składzie m.in. potas, wapń oraz magnez, a ponadto białko zwierzęce. Wszystkie te składniki pomagają zwalczyć zmęczenie i działają korzystnie na układ odpornościowy.

Sok pomidorowy

Pomidory stanowią bogate źródło potasu, magnezu i manganu. Zawierają witaminy. Utracone podczas picia wódki czy innego alkoholu składniki, warto uzupełnić pijąc sok pomidorowy. Najskuteczniejszy jest ten ze świeżo wyciśniętych pomidorów. Obniża ból mięśni i wpływa na prawidłowy rytm serca.

Sok pomarańczowy

Najlepiej działa sok uzyskany ze świeżo wyciśniętych pomarańczy. I najlepiej, jeśli jest z dodatkiem natki pietruszki. Raz, że dobrze smakuje. Dwa, że pozwala szybciej wrócić do formy, ponieważ jest bogaty w witaminę C.

Kefir

Zawiera kwasy mlekowe, które pomagają sprawniej powrócić organizmowi do normalnego stanu - tego sprzed kaca i sprzed imprezy. Korzystnie wpływa też wypicie maślanki albo zjedzenie jogurtu naturalnego, z tym, że te wszystkie produkty mleczne mają to do siebie, że wychładzają organizm, a człowiekowi cierpiącemu na kaca często jest zimno.

Herbata

Herbaty miętowa i rumiankowa pomagają zwalczyć mdłości i uczucie ciężkości. Sam ich smak sprawia, że czujemy się świeżo. Herbata pu erh z kolei oczyszcza organizm z toksyn. Zielona herbata ukoi ból głowy i zmniejszy odczucie zmęczenia.

Jajecznica

Zjedzenie jajecznicy pomaga przetrwać syndrom dnia poprzedniego. Jajka zawierają przeciwutleniacze, zwalczające szkodliwe związki w organizmie. Najlepiej jest usmażyć jajka na śniadanie. Ciepły posiłek z rana (czy o innej porze dnia, jak wstanie imprezowicz) stawia na nogi.

Polecamy poradnikRodzaje szampanów, jak podawać i pić szampana 

Kąpiel dobra na kaca

Odprężająca, najwyżej kilkunastominutowa, kąpiel w gorącej wodzie, odpręży i ciało, i zmysły. Nie można jednak przedobrzyć i siedzieć w wannie zbyt długo, bo to negatywnie na nas wpłynie. A po kąpieli i pożywnym śniadaniu warto wybrać się na spacer. Im dłuższy, tym lepiej. 

Autor: Katarzyna Piojda
0komentarzy