Ocieplanie domu

W czerwcu sezon budowlany jest już w pełni i coraz większa liczba inwestorów myśli o termomodernizacji lub ociepleniu domu. Warto robić to z głową, żeby w przyszłości nie mieć problemów z błędnie wykonanym ociepleniem.
Ocieplanie domu
fot. Atlas
  • Ocieplanie domu
  • Płyta styropianowa z obwodową warstwą i plackami kleju
Dodaj komentarz

Komentarze (33)

Zawarcie umowy, projekt budowlany, kosztorysy i inne sprawy podraża wykonanie ocieplenia o 100%. Być może Pana eksperta na to stać, ja nie zarabiam tyle kasy aby się "dzielić" z inspektorem nadzoru, projektantem i fundować przedsiębiorcy budowlanemu nowy samochód moim kosztem. Z doświadczenia wiem że i tak spartolą sprawę, bo w budowlance pracują ludzie którzy z natury oszukują a poziom ich prac widać na każdej budowie. Dlatego kilka lat temu ocieplenie poniemieckiego domu zrobiłem sam z pomocą rodziny. To jest tak proste jak smarowanie kromki chleba. Po dniu wprawy szło mi nie gorzej niż fachowcowi po "OHP". Kleje, puc i styropian sprzedawcy dowiozą na budowę gratis i jeszcze za grosze wypożyczą rusztowanie.
Anonim, 03.06.2011, 20:54
Anonim, 03.06.2011, 23:07
z natury sam chyba oszukujesz albo nie masz o tym zielonego poj,ecia utarlo się że budowlaniec to pijak i oszust ale to nie do końca prawda jeżeli chodzi o oszukiwanie to raczej pracodawcy którzy zatrudniają ludzi za psie pieniądze i dbają o jak najmniejsze koszty wykorzystując niewiedze inwestorów pomyśl trochę zanim coś powiesz.Budowlaniec.
budowlaniec, 03.04.2012, 07:22
Kurna, no muszę odpisać, bo właśnie skończyłam z takimi ,,biednymi, oszukiwanymi,, robolami. Moje zdanie jest takie samo. To osły i oszuści. Faceci po 40-tce nic nie umieją i jeszcze do tego lenie.Jeśli tylko mogą cię oszukać , to oszukają. Jeśli 2-3000 tygodniówki to mało to proponuję do nauki panowie, po studiach się przecież zarabia mniej.Jeśli tylko mogą oszukć to cię oszukają.Rada - po pierwsze trzeba się samemu nauczyć jak dana praca powinna być wykonana, bardzo pomocny youtube. Po drugie jak tylko zauważycie że coś chrzanią , WYPIEPRZAĆ BEZ LITOŚCI. To wnioski z moich błędów. Po murarzach mąż już od roku porawia. Hydraulikę poprawia 4 hydraulik. Elektryka też okazała się spieprzona, jak nie poprawi to pójdę do sądu, tak mam już dość. W telewizyjnej Usterce, jest niestety sama prawda !!!!!!!!!!!!Jak pacjent nic nie umie to idzie na budowlańca, wydaje im się że to może każdy robić.
ala, 24.02.2014, 23:59
NIE MOŻNA NIKOGO OSĄDZAĆ PO SOBIE. JEŻELI SAMEMU SIĘ OSZUKUJE, TO WCALE NIE ZNACZY, ŻE WSZYSCY TO OSZUŚCI. "Z doświadczenia wiem że i tak spartolą sprawę, bo w budowlance pracują ludzie którzy z natury oszukują a poziom ich prac widać na każdej budowie."
Mogę pokazać wiele wzorcowych budów, gdzie praca nie była wykonywana przez OSZUSTÓW. Sam jestem budowlańcem i w hurtowniach mam duże upusty które oddaje Inwestorowi. Przy systemowym ociepleniu większego budynku z tynkiem silikatowo silikonowym upusty te wynoszą kilkadziesiąt tysięcy. Taką kwotę oszczędza inwestor biorąc renomowaną Firmę z dużym doświadczeniem. Chętnie bym zobaczył zdjęcia z kamery termowizyjnej ocieplonego poniemieckiego domu za pomocą niedoświadczonej rodziny. Przypuszczam, że wizualnie ten budynek najlepiej też nie wygląda.
Stiller Eugeniusz, 27.09.2012, 16:52
Nie chciałbym wykonywać u Ciebie roboty. Jesteś zarozumiały i głupi. Szkoda mi Twojej żony bo musi znosić cwaniaczka przez całe życie. Nie potrafisz słuchać co do Ciebie mówią ludzie bardziej doświadczeni. Ośmielasz się nazwać mnie pijaczkiem i nieukiem, kto dał Tobie takie prawo?
Smarkacz.
Majster Drops, 27.08.2013, 22:47
Zawarcie umowy, projekt budowlany, kosztorysy i inne sprawy podraża wykonanie ocieplenia o 100%. Być może Pana eksperta na to stać, ja nie zarabiam tyle kasy aby się "dzielić" z inspektorem nadzoru, projektantem i fundować przedsiębiorcy budowlanemu nowy samochód moim kosztem. Z doświadczenia wiem że i tak spartolą sprawę, bo w budowlance pracują ludzie którzy z natury oszukują a poziom ich prac widać na każdej budowie. Dlatego kilka lat temu ocieplenie poniemieckiego domu zrobiłem sam z pomocą rodziny. To jest tak proste jak smarowanie kromki chleba. Po dniu wprawy szło mi nie gorzej niż fachowcowi po "OHP". Kleje, puc i styropian sprzedawcy dowiozą na budowę gratis i jeszcze za grosze wypożyczą rusztowanie.
Anonim, 03.06.2011, 20:56
Na płycie klej dobrze położony, oprócz środka tam gdzie ma być kołek
Anonim, 03.06.2011, 23:12
nie napisali takze ile ma byc kolkow na metr kwadratowy! bo nie wiedza sami pewnie. tak samo plyta powinna byc 60% posmarowana klejem do klejenia plyt.wiem jak ma byc bo pracuje za granica przy ocieplaniu.
Anonim, 04.06.2011, 00:03
Ci z atlasa to wiedzą tyle i le się nasłuchali od budowlańców na budowach, starczy takiego leszcza popytać o silikonach ,silikatach,chińskiej siatce i szyn startowych z żyletki to się mota jak drzwi na poczcie. A materiał od nich to słabiutki jest...
stary lis, 04.06.2011, 07:12
a jeśli nie mamy pewności, czy ocieplenie było położone dokładnie warto, jeszcze w okresie gwarancji, zlecić badania termowizyjne budynku. Koszt niewielki a wszystko jak na dłoni :)
zen, 04.06.2011, 14:31
I po co tyle kłopotów. Można by jeszcze wymienić ich kilka, choćby w czasie samej eksploatacji. A rozwiązanie jest proste i o wiele tańsze. Po prostu budujmy domy z materiałów które zapewniają odpowiednią termikę ścian i nie wymagają dociepleń. Ot i wszystko
Anonim, 06.06.2011, 15:48
I to jest to co w nowych technologiach można spotkać. Sam wybudowałem dom z takiego materiału. W zimie ciepło i rachunki za gaz wcale nie duże a w lecie chłodek.
adek, 06.06.2011, 15:55
dokładnie, właśnie zima w tym roku dała w kość! i wydaje mi się, że inwestycja w termomodernizacja to dobry pomysł, latem tak jak mówisz na pewno tez jest chłodniej, ale chyba przede wszystkim da się zaoszczędzić na ogrzewaniu i z tego co przeczytałem, to bardzo szybko koszty się zwracają. Teraz tylko trzeba zatrudnić fachowców i wybrać materiał może ktoś chce się podzielić swoimi doświadczeniami?
adamex, 26.03.2012, 13:36
jesienią ociepliłem dom styropianem krakowskiego producenta- Termo Organika i mogę powiedzieć, że materiał jest bardzo dobrej jakości, lekki, równo przycięty i na pewno była to opłacalna inwestycja
troy, 28.03.2012, 10:48
ty mało inteligentny człowieku ja mam dom co ma 60 lat przed ociepleniem ze ścian dosłownie mi wiał wiatr na twarz a teraz tego niema
nowak, 29.07.2012, 23:06
witam wszystkich zainteresowanych,,,...ten pan co to pisal tak ladnie ksiazkowo nie ma zielonego pojecia o praktyce.. a ja mam duze co do firm polecam jezowskie ...
Anonim, 07.06.2011, 21:06
Mam pytanie odnośnie ociepleń. Miałem kiedyś ocieplony dom kilka lat później położono mi tynk mineralny. Po 3-4 latach pęka mi ściana w rożnych miejscach (przy części dobudowanej do domu jak i nie). Czy jest możliwość teraz tego naprawienia, i jakim sposobem. Niedługo będę malował dom i chciałbym jakąś firmę która by mi to zrobiła i poprawiła.
Paweł, 09.06.2011, 20:20
jeśli nie ma tynku to poszerz pęknięcie i załataj ją zaprawą. Jeśli tynk już jest położony to nie zostaje nic innego jak załatanie pęknięcia sylikonem i zamalowanie.
andrzej, 16.10.2012, 17:43
Mama pytanie do autora. Co z wentylacją w przypadku zaklejenia płyty styropianowej po obwodzie. Jak będzie przemieszczać się powietrze? A co z listwą startową? Powinna się chyba znajdować pod pierwszą warstwą
nandee77, 06.09.2011, 10:16
podstawowym błędem w robieniu izolacji domu jest wybieranie najtańszych materiałów, jeżeli chcemy mieć efekt to musimy wykonać pracę materiałami mającymi renomę, ja pomimo głosów na nie dociepliłem się wełną mineralną knaufa. Mówiono mi, że styropian tańszy, ale to przecież żaden argument w kwestii jakości docieplenia.
kowalik, 29.10.2011, 13:26
zgadzam się z opinią wyżej odnośnie, wyboru materiałów mających renomę, ważne również są rekomendacje instytutów budowlanych, to prawda też, że styropian nie tylko różni sie ceną od wełny, ale także jest łatwiejszy w montażu, nie wymaga odzieży ochronnej itd. nie jestem przeciwnikiem wełny, za to jestem zwolennikiem styropianu, ocieplałem styropianem w kropki i zdecydowanie moge powiedzieć, że to był dobry wybór, równo przycięty, łatwy w montażu, a efekt ocieplenia można bardzo szybko odczuć.
tymiński, 30.10.2011, 10:40
jesli ktos z was kładł tynk wie ze jesli nie ma siatki i zostawi rusztowanie na słoncu to po rozebraniu zostanie cien rusztowania czyli miejsce gdzie tynk nie wysechł równomiernie i to juz nie zniknie a co do ramki wokół stropianujak są krzywe sciany to na cały dom wyjdzie jakies 3 tony kleju z tą jego ramką
adam, 10.02.2012, 12:48
Mieszkam w domu pietrowym. Ale moge ocieplic tylko parter bo wlascirielem pietra jest kto inny.
.oplaa sie ocieplac sam parter czy nie ma to sensu
i jak to zabezpieczyc o dgory
lisek, 25.08.2012, 18:45
Witam.Nie ma najmniejszego problemu ocieplić parter budynku,Napewno w pomieszczeniach na parterze będzie dużo cieplej,bo strop nad parterem pomoże przytrzymać w mieszkaniu ciepło które nie uciekło przez ocieplone sciany.Wykonczyć można obróbką blacharską,lub ładnie zatynkować tynkiem.
Pietyra, 19.09.2012, 19:35
Mam pytanie... po kilku miesiącach od ocieplenia budunku na elewacji zaczynają pojawiać się dołki (wgłębienia) których wcześniej nie było... DLACZEGO??? Wina materiału czy wykonania???
link, 05.10.2012, 21:20
To jest bardzo dobry pomysł. Znajomi ocieplali połowę domu, tyle, że tą górną, styropianem w kropki 15 cm i są bardzo zadowoleni, mówią, że dużo to pomogło i styropian dobrej jakości wybrali. Ja chce ocieplić cały dom i też się przekonuje do tego styropianu.
ocieplanie, 05.02.2014, 11:20
co do cienia rusztowania na ścianie- pełna zgoda, do tego jeszcze niech ekipa zostawi nieoczyszczone rusztowanie i spadnie deszcz po wyschnięciu tynku, a przed rozebraniem rusztowania, to masz wszystko na świeżo otynkowanej ścianie, bo woda będzie chlapać po podestach i przenosić cały syf na ścianę. Za granicą zanim zaczniemy robić tynk rusztowanie musi być bezwzględnie oczyszczone, tak samo po położeniu tynku ( oczywiście nie od razu,ale zaraz po przeschnięciu ściany). Nie mówię już o zabezpieczeniu terenu wokół elewacji - kostka brukowa, trawnik itp. No chyba że kogoś stać na to, by malować Rdzennemu samochód zaparkowany bezpośrednio przy budowie :-) Inna inszość, że żaden szanujący się architekt by na to nie pozwolił, tak samo jak nie pozwolił by, by zacząć kleić wełnę/ styropian bez zabezpieczenia okien, drzwi, balustrad itd :-)
Co do obwódki wokół styropianu - nie zgadzam się z Tobą Adamie. Jest tak, jak napisał Atlas. A kleju dużo więcej nie zużyjesz - po prostu będziesz szybciej kleił kładąc tylko placki na płytę. Od razu uprzedzę - to nie jest mądrzenie się : ooo zagraniczniak się znalazł !! To są rzeczy bardzo istotne, na które często nie zwraca się uwagi, Inwestor w dobrej wierze zleca wykonanie elewacji ekipie ufając, że wszystko będzie ok, a potem pozostaje niesmak, niedomówienia i rozczarowanie. Dla człowieka, który zainwestował w budowę domu, czy jego kapitalny remont 8 tysięcy za elewację może być już dużym wydatkiem. I trzeba tą pracę wykonać rzetelnie od samego początku do samego końca
anonim, 02.11.2012, 17:42
Brać tylko z doświadczeniem referencjami ? To gdzie taka firma ma zacząc jak wszyscy wołają doświadczenia
miki, 24.11.2012, 09:44
pytanie jak wyeliminowac grubosc laczenia na siatce zeby sie nie odbila w momencie przejsca slonca na koncowym tynku 1.5 baranek
tomek prus, 03.01.2013, 20:53
Na tej stronie znajdziecie więcej informacji na temat ocieplania poddasza i domu: www.ocieplaniedomu.com
Paweł, 03.06.2013, 23:09
Komentarz został usunięty.
Juz na samym powyzej zdjeciu widac, ze ekipa budowlana nie wie co robi bo docinki dookola okna sa nieprawidlowe, nie ma tzw. flag cuts(docinek w ksztalcie flagi na dole i na gorze okna, czy tez w ksztalcie litery L-minimum 20 cm),,a juz nie wspomne o przyklejeniu siatki 25x50cm w kazdym narozniku. A co do kolkow, czyli mocowan to juz zalezy od producenta od ktorego sie zaopatrujemy, ale wiadomo w polsce kazdy jest najmadrzejszy i robi jak chce i jest dobrze, mozna chociazby sprawdzic sobie na stonach wiadocych producentow jak to sie robi i o co chodzi. A moznaby wymieniac i wymieniac, rzecz jest prosta tylko trzeba sie nauczyc podstaw na samym poczatku, a czy w ogole ktos na to zwraca uwage, a powiem ze warto, bo po takich rzeczach mozna sprawdzic czy ekipa ma pojecie o robocie. Pozdrawiam.
Kulesza, 26.08.2013, 19:54
A co powiecie na docieplenie domu od wewnątrz o grubości jedynie 1mm ?
www.izolacje-docieplenia.pl
gosc2015, 10.12.2014, 12:01